Flytte gulvafløb

Hej med jer,
I kælderen vil jeg gerne have flyttet vaskemaskine og tørretumbler ind til et andet rum. (bryggers)
Kan jeg fjerne afløbet i gulvet, som ses på billedet og koble et nyt afløbsrør (grøn farve) direkte til afløbsrøret mod faldstammen? (blå farve) 

Jeg tænker ikke at der kræves et nyt gulvafløb i det ny bryggers ved siden af, men jeg skal have afløbsrør i gulvet til en vask og vaskemaskine og tørretumler. Kan jeg bare støbe et afløbsrør direkte op fra gulvet, på samme måde som på billedet? 

Har i ellers en god ide til tilslutningerne? Hvilke materialer skal jeg bruge til dette?

Tak ​på forhånd!


Hilsen
Mads




Venlig hilsen



Mads
Hej med jer, I kælderen vil jeg gerne have flyttet... Vis hele indlægget
75 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du mener at alle 90 grader vinkler/bøjninger bør erstattes med fx. 15 og 30 graders bøjninger? 
Hvilket billede henviser du konkret til S. Fabrin?

Venlig hilsen



Mads
det er ikke lovligt med deb 87 gr bøjning i gulvet , de må kun bruges fra lodret
du skal bruge 2 45 gr med 20 cm rør imellem
der ud over må der ikke vøre mere end 90 gr sammenlagt af bøjninger pr rensemulighed , ( grenrør skal ikke regnes med )
så den rørføring er ikke lovlig
Kan man ikke nøjes med 2 x 45grader uden 20mm rør imellem? Hvis ikke, hvad skal så bruges for at koble et 20mm rør imellem?

Er set desuden et krav at der er renselem?” Ved faldstammen!?

Venlig hilsen



Mads
Man køber et stykke 110 kloakrør på 250 mm længde. Den del er ikke så svært. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ok tak for svar. - udover ændring af bøjning i gulvet, hvad kræves så for at gøre rørføringen lovlig? En renselem på faldstammen? Vh 

Venlig hilsen



Mads
du bliver nød til at brække gulvet op så linjeføringen gør at bøjningerne tilsammen ikke overstiger de 90 gr
men det er nu også nemt nok at få til at passe der
bredker skrev den 18-02-2024 17:00:25

du bliver nød til at brække gulvet op så linjeføringen gør at bøjningerne tilsammen ikke overstiger de 90 gr
men det er nu også nemt nok at få til at passe der

 Ok tak for svar Bredker. Men alene bøjningen på enden af afløbet er jo allerede 90 grader og så har jeg jo allerede oversteget de 90 grader? Og så har jeg jo ikke mulighed for at bruge yderligere bøjninger?


Venlig hilsen



Mads
Universal skrev den 18-02-2024 17:26:09

bredker skrev den 18-02-2024 17:00:25

du bliver nød til at brække gulvet op så linjeføringen gør at bøjningerne tilsammen ikke overstiger de 90 gr
men det er nu også nemt nok at få til at passe der

 Ok tak for svar Bredker. Men alene bøjningen på enden af afløbet er jo allerede 90 grader og så har jeg jo allerede oversteget de 90 grader? Og så har jeg jo ikke mulighed for at bruge yderligere bøjninger?

 den bliver ikke regnet for bøjning , det samme gælder grenrør , så der er der intet problem

Ok. Det virker dog stadig meget svært at opnå en linjeføring der er under de 90 grader. Hvis du/i ser billedet har jeg trukket en blå streg, som forslag til en ændring af røret. Bredker, er det sådan du havde forestillet dig at det kunne blive korrekt udført?

Vh 

Venlig hilsen



Mads
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis