Flytte gulvafløb

Hej med jer,
I kælderen vil jeg gerne have flyttet vaskemaskine og tørretumbler ind til et andet rum. (bryggers)
Kan jeg fjerne afløbet i gulvet, som ses på billedet og koble et nyt afløbsrør (grøn farve) direkte til afløbsrøret mod faldstammen? (blå farve) 

Jeg tænker ikke at der kræves et nyt gulvafløb i det ny bryggers ved siden af, men jeg skal have afløbsrør i gulvet til en vask og vaskemaskine og tørretumler. Kan jeg bare støbe et afløbsrør direkte op fra gulvet, på samme måde som på billedet? 

Har i ellers en god ide til tilslutningerne? Hvilke materialer skal jeg bruge til dette?

Tak ​på forhånd!


Hilsen
Mads




Venlig hilsen



Mads
Hej med jer, I kælderen vil jeg gerne have flyttet... Vis hele indlægget
75 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare rolig, hvis der efter et salg opstår en sag, kan de sagkyndige sagtens se om der er lavet noget uautoriseret, al kloakarbejde (under gulv) skal anmeldes til kommunen og det er kun autoriserede kloakmestre der kan gøre det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Universal skrev den 25-01-2024 10:09:05

Man kan vel købe materialerne, få rørene lagt og tilsluttet og få en autoriseret kloakmester til at komme forbi og godkende og således amelde til kommunen?

 Ja måske, men prisen bliver sikkert den samme, som hvis han også har lavet det.

Hvorfor skulle han lægge navn til ?
Og det skal jo også så være lavet præcis, som han ville have gjort, hvis der skal være chance for, at han vil stå inde for det.

​Det er vist enten bliver det lavet autoriseret, eller også gør man det selv, og lever så med, at der er et hængeparti, den dag huset skal sælges. (Manglende tegning i det kommunale arkiv).
Inden du piller op, skal du lægge et vaterpas på. Der skrives flere gange "over til faldstamme" . Jeg mener at kunne se at det kommer ovre fra faldstamme og løber forbi din gulv afløb og ud af huset der ( imellem vaskemaskine og gasflaske) . Det tyder retningen (de 45 gr. tilslutninger) på 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Efter at have skruet den inderste samling af afløbsrøret fra hinanden, sad det inderste rør meget løst. Jeg hev lidt i det og kunne nemt trække det ud. (Se billede)
Det lader til st være det sidste stykke inden at ny til indløb af kloak?

Skal jeg på samme måde, bare sætte et 100 mm afløb op imod indløbet til kloaken? Er der ikke noget msn kan bruge for at holde det mere tæt? Fx en samling sf gummi?  

Venlig hilsen



Mads
Annonce
Helt perfekt Big Bam Boo!

Venlig hilsen



Mads
det bedste her er en HL-muffe , så er du sikker på det er iorden
Kan du sende et link til sådan en?

Venlig hilsen



Mads
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis