Stikkontakt til ovn

Hej LDS hvis jeg ny hypotetisk ville installere en stikkontakt til en ovn hvilken schuko/pindjord kontakt ville jeg skulle bruge?

Pt er den gamle ovn installeret i en dåse kørt på 1 ud af 3 faser foran 16a gruppe.

Pft.
Hej LDS hvis jeg ny hypotetisk ville installere en... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 03-12-2023 23:08:04

Buller: 
Jeg har indbo i Alka som nu er under Tryg:
Her har jeg sakset fra indboforsikring: Der står ikke noget om ulovlige installationer. 
Forsikringen dækker ikke: 
6.2.2.1 Skade som er dækket af garanti- og serviceordning eller som er omfattet af købelovens reklamationsbestemmelser. 
6.2.2.2 Skade der skyldes fejlkonstruktion, fejlmontering, fejltilslutning eller forkert brug. 
6.2.2.3 Skade der skyldes forkert udført reparation eller skader der er sket under reparation. 
6.2.2.4 Skade der skyldes, at genstanden er blevet overbelastet eller anvendt i strid med dens bestemmelse eller konstruktion. 
6.2.2.5. Skade på motoriserede og elektroniske genstande, som udelukkende er beregnet til udendørs brug. Det kan være haveredskaber, el-scootere eller el-cykler. 
6.2.2.6 Skade på ting der • er beregnet til erhvervsmæssig brug, • ikke lovligt forhandles i Danmark eller • ikke lovligt må anvendes i Danmark.

På bygnings brand er det kun svidning fra gryder /  strygejern og gløde skader fra pejs eller cigaretter og lignende der ikke dækkes
Under skader på el installation  står der nogen lunde ens lydende med det som jeg viser fra indbo. 

Du kan evt. bede forsikringen uddybe hvad 6.2.2.2  og 6.2.2.3 betyde rifm med ulovlig (altså fejlagtig) el-installation som forårsager brand i huset.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis