je_ns skrev den 03-08-2023 17:57:11
Nej det er denne her plastic træ jeg mener LINK
Nå, det der kemisk træ - ok, jeg er med, tak...
Hvis du vælger den metode, så få et stykke plast under skaden, så udfyldningen ikke klæber til underlaget, det skal kun bevæge sig sammen med "parket" gulvet.
Jeg kan godt følge dig i at det ikke skal klæbe og det skal kunne bevæge sig. Men det ene sted, se f.eks. her:
LINK er der jo kun 3 mm - så hvilken slags plast kan jeg bruge? En plastic-pose er vel for tynd, det ville ellers være godt at have noget jeg kan klippe i, hvis det er... Og til venstre for der hvor der mangler 3 mm er der et meget større hul (det "store hul" som ses her:
LINK), kan man evt fylde det store hul med ekspanderende skum som jeg vist engang har brugt og så bruge kemisk træ ovenpå tilsidst?
Hvis du kan få fat på noget tørt, lyst meget fint savsmuld,(eller slibestøv) kam du blande det op med epoxy, det vil give en stærk masse.
Det lyder lidt avanceret men epoxy flyder vel også nedad så det er vigtigt at sørge for at der ligesom er en "støbeform" før man hælder flydende epoxy ned? Jeg kender ikke helt konsistensen (har aldrig prøvet epoxy), men det lyder umiddelbart lidt for avanceret til mig, men jeg kan måske finde en håndværker der kan det, hvis resultatet kan blive pænt/godt og ordentligt.
Alle brudflader skal pensles med epoxy uden savsmuld, så bliver det stærkest. (igen må det ikke klæbe til gulvet under)
Denne her epoxy eks. LINK
Vil du have en med lidt længe hærdetid, vil denne her være fortrinlig. LINK
Ja, kan godt følge at det ikke må klæbe til gulvet under, men hvis jeg begynder at pille de splinter op kommer der hul og det er svært at lægge plast ind som skal sidde fast indtil man så kan hælde flydende epoxy udover... hm, men worst case er vel at lægge laminat-/gulv eller lignende ovenpå træ-gulvet, men det syntes ejendomsmægleren ville være synd... hm, jeg tager ind i mindst 1 gulv-butik på lørdag med nogen billeder og hører mere, fordi jeg har googlet en del og tror ikke jeg kan finde en planke som er 3 mm tyk og som jeg kan udskifte og så er vi måske igen over i noget af det du foreslår med kemisk træ og hælde noget ned i hullet, så det størkner og det kræver nok en håndværker med noget øvelse, for at ramme rigtigt første gang uden at lave fejl...