@je_ns: Mange tak for youtube-film, det ser helt rigtigt ud og han bruger stiksav og multi-cutter, hvilket begge er værktøjer jeg har. Men der er vist beton under, så jeg skal bare lime det fast... Det vigtigste nu er om jeg kan finde et stykke træ der ligner ordentligt, fordi ellers tager en tømrer vel +500 kr i timen og han tager nok bare det første det bedste eller også tager han flere timer om at finde et stykke træ og så skal jeg betale kassen for det. Når jeg har fundet et stykke træ, skal jeg bagefter tænke over om jeg selv vil prøve at fixe det eller hyre en tømrer. Jeg tror jeg nok skal prøve at fjerne planken selv (eller måske kun en del, f.eks 10 cm) først og se håbe der ikke kommer nye problemer og så er det lettere at se om jeg kan fixe resten selv eller om jeg skal hyre en tømrer...
@je_ns: I dit sidste indlæg skriver du: "lave reparationen med plasttræ" - hvad mener du med "plasttræ", mener du sådan noget her?
https://www.jemogfix.dk/polyfilla-plastisk-trae-hvid-50-ml/6122/9024610/ - der kan jeg så sige at jeg er helt sikker på at kun er til mindre huller, der står også "kan udfylde huller på 2-20 mm" og mit hul er næsten 35 gange 50 mm, så langt større end beregnet til og herudover har jeg ikke noget der "fæstner" på undersiden, måske medmindre jeg hælder et par kg i... Eller misforstår jeg dig?
@lyhne1: For ejerlejligheder er det ejerforeningens forsikring, der dækker det udvendige og det skjulte, f.eks. rør og ledninger i væggene og ting under gulvet og bag væggene, fællesarealer osv - men det indvendige er ejerens ansvar, det er ejeren der skal vedligeholde og passe det indvendige. Den her gulv-skade vil jeg mene intet har med foreningen at gøre, det er ejerens egen skade. Men altså, jeg kan da overveje at ringe i morgen og høre for en sikkerheds skyld, tror bare jeg selv hænger på det. Heldigvist, med de sidste billeder jeg sendte her, ligner det at opgaven ikke er så slem, hvis man bare skifter den ene planke og sevlom den kun er 3 mm tyk, syntes jeg det ligner at plankerne ligger på tykke bjælker som jeg kan lime en ny udskiftnings-planke fast på og så er det måske næsten gør-det-selv arbejde...
Jeg leder efter en planke i weekenden (lørdag) og håber at finde en der ligner og melder tilbage (nok også i weekenden) hvad jeg gør, mange tak for hjælpen alle!