Hej alle, Tusind tak for svar, jeg er virkelig ked af at det gulv er så elendigt og ekstremt tyndt, at man kan tabe noget tungt og der går hul helt igennem det der lamelparket. Jeg har målt og jeg skyder på at det er kun ca. 4-4,5 mm tykt - inkl. slidlag! Så det er tyndt, men sådan gør man åbenbart (min gamle lejlighed havde vist 1-2 cm tykke gulvbrædder overalt så der ville det her aldrig kunne ske - men det her er nok højst 1/2 cm tykt, derfor hullet opstod). Jeg har lavet en ny illustration som tilføjet her.
@Superdiy + @je_ns: Tusind tak, ja, det lyder som en mulig ide, men ja, ved ikke om det er limet i samlingerne fordi så duer ideen nok ikke. Mht. knastudfylder til at lukke hullet: Jeg tror hullet er for stort, ca. en 2- eller måske 5-krone's størrelse og det skal laves så det bliver ligeså "stærkt" (eller svagt) som de øvrige gulv, så jeg tror den planke skal skiftes helt, til en planke uden hul for at være stærk nok. Men god ide, hvis man bare kunne/kan "bytte" om på plankerne så den defekte planke kommer helt ud til væggen - det vil jeg forhøre mig om, tak! Mht. at bruge en gulvmand: Er det ikke mest en tømrer man skal bruge? En gulvmand er vel bare en som behandler det gulv der allerede er lagt, men skal der repareres gulv er det så en tømrer eller gulvmand?
@lyhne1: Jeg er bange for at problemet med efterspørgslen er at priserne stadigt er voldsomt høje samtidig med at renten er gået fra 0,5-1% til 5%. Så når folk kigger på et nyt sted, tror jeg de helst vil have noget der er "færdigt/parat", så jeg tror desværre jeg bliver nødt til at æde den her og bruge alle de timer og penge det koster at finde en løsning, så lejligheden kan blive "salgsklar" uden hul i gulvet, det tror jeg er bedst økonomisk, hvis jeg vil sælge til prisen hvilket er nødvendigt for at købe det rækkehus jeg godt vil have)... Ellers vil jeg ikke mene at der behøves at blive lavet andet - man kan selvfølgeligt skifte hvidevarer, skabsfronter osv, men der er ikke andet "kritisk" eller noget der ikke virker... Alligevel har jeg stor respekt for at tingene skal se ordentligt ud, hvis jeg vil have den bedste pris, som er nødvendig...
@Anders K: Jeg tror desværre det der lamel-parket er for tyndt, til at man kan arbejde i det og lime en lus i (pga tykkelsen nok kun er ca. 4-5 mm). I min gamle lejlighed med 1-2 cm brædder, kunne man dog sikkert godt lime en lus i...
@je_ns: Jeg har desværre ikke nogen planker liggende, da lejligheden blev opført i 2006 - heller ikke noget produktnavn, desværre. Men bredden er vist ca. 6 cm, tykkelsen måske 4-5 mm ialt og jeg googlede lige hurtigt "lamelparketgulv" og fandt f.eks.
https://gulvlageret.dk/lamelplank-13-15-mm-503/moland-burghley-wideplank-eg-classic-p21647 - som nogenlunde minder/ligner lidt. Ved ikke om man kan kombinere forskellige - det bliver jo for meget at skifte hele gulvet overalt, kun pga det her, så hellere leve med en farve-forskel... Hm, måske skulle jeg ringe til gulvlageret.dk i morgen og høre hvad man gør... Det bedste er hvis jeg kan finde ud af hvad jeg skal gøre, købe et par nye gulvbrædder hjem og så kun har brug for en tømrer (gulvmand?) til at gøre arbejdet ordentligt, så det ser godt ud... hmm, øv, hvor et irriterende problem...
Nyt billede herunder, med noget ekstra tekst-forklaring... hm, nu jeg tænker over det: Kunne være ret fedt, hvis man kan hælde noget tykt-flydende skum/stads ned over hullet der kan størkne og som er stærkt og som vil kunne "lukke hullet" uden at man behøver at tage nogen brædder op (jeg er ligeglad med farveforskellen, den kommer der nok næsten uanset hvilken løsning jeg tager)... Er det en mulighed, tror i?
Tak for gode råd/ideer hvis i har nogen!