Opvasketab sætter sig fast i skuffe

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan være at mine opvasketabs sætter sig fast i sæbeskuffen på trods af, at jeg har sørget for at skuffen er 100 % tør inden at jeg ligger tabsen i? Tænker da ikke at det kan være nødvendigt at smide den ind i maskinen. Kan det have noget at gøre med hvilke tabs jeg bruger? (Bruger pt tabs fra mærket fairy). 
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja præcis. Tabs skuffen er magen til min kan jeg se.
Tabsen vil ikke ligge vandret, men på skrå i skuffen og vil glide ud på de små skinner når tabslågen åbnes. 

På en anden type maskine med en større skuffe hvor tabsen kunne ligge vandret ville den type tabs du har nu nok kunne bruges, men ikke på vores maskiner. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 30-07-2023 10:32:11

Ja præcis. Tabs skuffen er magen til min kan jeg se.
Tabsen vil ikke ligge vandret, men på skrå i skuffen og vil glide ud på de små skinner når tabslågen åbnes.

På en anden type maskine med en større skuffe hvor tabsen kunne ligge vandret ville den type tabs du har nu nok kunne bruges, men ikke på vores maskiner. 

Ja okay, troede ikke at der var den store forskel på skufferne 😃 så det ville ikke hjælpe noget at skifte tabs? Den ville stadig ligge sig skrå uanset hvilken tab, når jeg har den type skuffe som jeg har? 

Ja, tabsen vil ligge på skrå i din maskine. 
Den type tabs du bruger nu er for stor til maskinen. Skift tabs type og du vil få succes   

Hilsen Jens J.

Jens J. skrev den 30-07-2023 10:55:31

Ja, tabsen vil ligge på skrå i din maskine.
Den type tabs du bruger nu er for stor til maskinen. Skift tabs type og du vil få succes   

Okay, så du tænker at det er derfor at den har problemer med at slide ud i maskinen? og at hvis jeg skifter tabs, så er det ligemeget om jeg ligger den skrå eller vandret, så vil den glide ud i maskinen hver gang? 

Ja, tabsen ligger enten vandret eller på skrå i maskinerne alt efter maskintypen. I din type ligger tabsen på skrå som den er beregnet til i den type maskine. 

Så skift tabstype og få succes.

Hilsen Jens J.

Annonce
Jens J. skrev den 30-07-2023 11:16:48

Ja, tabsen ligger enten vandret eller på skrå i maskinerne alt efter maskintypen. I din type ligger tabsen på skrå som den er beregnet til i den type maskine.

Så skift tabstype og få succes.

Okay. Havde aldrig tænkt over at det var fordi at mine tabs var for store, for de har jo godt kunne ligge deri. Men må prøve at skifte tab og se om det ikke kan afhjælpe problemet. Så bare ud som om på Franz billede at hans tabs også kunne ligge skrå i hans skuffe. 

Fairys kan sidde i klemme pga plastikken. Jeg oplever en sjælden gang at den sidder fast hvis lagt skævt i og klemt fast. Lægges den normalt i er der ingen problemer. Slet ikke hvis varmt program 
HrT skrev den 30-07-2023 12:10:11

Fairys kan sidde i klemme pga plastikken. Jeg oplever en sjælden gang at den sidder fast hvis lagt skævt i og klemt fast. Lægges den normalt i er der ingen problemer. Slet ikke hvis varmt program 

Okay det er noteret. Har heller aldrig tænkt over at der er to skinner i skuffen. Har prøvet at ligge tabsen lodret i skuffen nu, så den ligger i mellem de 2 skinner. Så håber jeg at den vil glide ud i maskinen 

HrT, kan du helt præcis svare mig på hvad de to små skinner i ens sæbeskuffe egentlig er der for? Skal de kunne hjælpe tabsen på vej eller hvordan? 

vægten89 skrev den 30-07-2023 22:11:38

HrT, kan du helt præcis svare mig på hvad de to små skinner i ens sæbeskuffe egentlig er der for? Skal de kunne hjælpe tabsen på vej eller hvordan? 

De er lavet til at sikre mod undertryk under dem mener jeg det er 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis