Opvasketab sætter sig fast i skuffe

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan være at mine opvasketabs sætter sig fast i sæbeskuffen på trods af, at jeg har sørget for at skuffen er 100 % tør inden at jeg ligger tabsen i? Tænker da ikke at det kan være nødvendigt at smide den ind i maskinen. Kan det have noget at gøre med hvilke tabs jeg bruger? (Bruger pt tabs fra mærket fairy). 
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jens J. skrev den 31-07-2023 17:38:37

Nu tror jeg vi skal have lukket denne tråd uden at skulle ud i en uddybede forklaring mht. fysikkens love vedr. gnidningsmodstand mv..

Den type tabs du bruger fungere ikke til din maskine !!!
Skift tabstype som forklaret uddybede i denne tråd og dit problem er løst. 

Nu vender jeg tilbage til denne tråd, for nu har jeg prøvet at skifte tabs (til de samme som dem Franz bruger), og prøvede hans trick med at ligge dem vandret. Det virkede de første 5 gange, men 6 gang faldt den ikke ud. Ved ikke om jeg havde formået at sætte den i spænd. Efterfølgende har jeg prøvet at ligge tabsene almindeligt i skuffen, men døjer stadig med at de vil sidde fast. Sørger altid for at skuffen er 100 procent tør, så forstår ikke hvad problemet kan være? Trækker der evt vand ind i skuffen under forvask? I så fald tænker jeg da at min skuffe er utæt. 

vægten89 skrev den 25-08-2023 22:27:42

Nu tror jeg vi skal have lukket denne tråd uden at skulle ud i en uddybede forklaring mht. fysikkens love vedr. gnidningsmodstand mv..

Nu vender jeg tilbage til denne tråd, for nu har jeg prøvet at skifte tabs (til de samme som dem Franz bruger), og prøvede hans trick med at ligge dem vandret. Det virkede de første 5 gange, men 6 gang faldt den ikke ud. Ved ikke om jeg havde formået at sætte den i spænd. Efterfølgende har jeg prøvet at ligge tabsene almindeligt i skuffen, men døjer stadig med at de vil sidde fast. Sørger altid for at skuffen er 100 procent tør, så forstår ikke hvad problemet kan være? Trækker der evt vand ind i skuffen under forvask? I så fald tænker jeg da at min skuffe er utæt. 

Min skuffe har ingen pakning så den er også utæt i så flad. Og vi har aldrig problemet. Kun hvis øverste skuffe ikke er kommet godt nok ind 

Jeg ville bare droppe tabs.
Skift til pulver eller flydende middel.. 🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

På min siemens, åbner lågen bare, og så dumper den tab ned forrest i kurven, efter kort tids vask Jeg står aldrig og fedter med den lågen, jeg dropper den direkte ned i kurven. Det er fint rent.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

vægten89 skrev den 31-07-2023 22:31:52

Jens

Fair nok! Jeg prøver hermed at skifte tabs og se om det ikke afhjælper problemet. Havde bare aldrig troet at der var tabs som ikke ville passe i ens skuffe. Havde jeg aldrig hørt om. Det var noget andet hvis den fx var stor og lågen til skuffen derfor ikke ville kunne lukke. Derfor at jeg kan virke undrende over det. 

Har ligegodt aldrig hørt om specielle tabs til specielle maskiner. Så skal der stå bag på pakken hvilken maskiner der understøttes. Eller der skal stå på opvaskemaskinen at den kun er kompatibel med den og den tab, og det gør de ikke. De anbefaler kun. Beklager altså, men det er noget vrøvl :-). Jeg har haft det problem med alle de opvaskemaskiner jeg har haft igennem livet, og her snakker vi om langt mere end 10 maskiner. Har brugt mange mærker tabs, og problemet har været der med alle maskinerne. Jeg har for det meste gået efter de tabs som producenten selv "anbefaler" og har fået samme problem. Jeg er altid meget forsigtig i at lægge tabs'en ned i beholderen uden at trykke den på plads, hvis den klemmer bare det mindste dratter den ikke ud. På denne måde har jeg ikke haft problemer med de sidste 3 opvaskemaskiner. Mvh Franz

Annonce
Har haft opvaskemaskine i mere end 30år, har aldrig oplevet at tabs sidder fast, eller ikke falder ud. Kun i tilfælde, hvor noget af servicen har blokeret lågen, så den ikke har kunnet åbne sig.
FranzEckert skrev den 13-09-2023 12:56:31

vægten89 skrev den 31-07-2023 22:31:52

Jens

Fair nok! Jeg prøver hermed at skifte tabs og se om det ikke afhjælper problemet. Havde bare aldrig troet at der var tabs som ikke ville passe i ens skuffe. Havde jeg aldrig hørt om. Det var noget andet hvis den fx var stor og lågen til skuffen derfor ikke ville kunne lukke. Derfor at jeg kan virke undrende over det. 

Har ligegodt aldrig hørt om specielle tabs til specielle maskiner. Så skal der stå bag på pakken hvilken maskiner der understøttes. Eller der skal stå på opvaskemaskinen at den kun er kompatibel med den og den tab, og det gør de ikke. De anbefaler kun. Beklager altså, men det er noget vrøvl :-). Jeg har haft det problem med alle de opvaskemaskiner jeg har haft igennem livet, og her snakker vi om langt mere end 10 maskiner. Har brugt mange mærker tabs, og problemet har været der med alle maskinerne. Jeg har for det meste gået efter de tabs som producenten selv "anbefaler" og har fået samme problem. Jeg er altid meget forsigtig i at lægge tabs'en ned i beholderen uden at trykke den på plads, hvis den klemmer bare det mindste dratter den ikke ud. På denne måde har jeg ikke haft problemer med de sidste 3 opvaskemaskiner. Mvh Franz

Har som udgangspunkt også haft succes med at gøre det på din anbefalede måde. Har skiftet til de finish tabs som du bruger. Har dog oplevet af og til at få sat den i spænd, senest her til aften da jeg sku køre en vask. Det eneste minus ved at gøre det på denne måde er at man ikke bare hurtigt kan smide tabsen i skuffen og starte maskinen, men man skal bruge tid på at sætte den korrekt i skuffen

jhb skrev den 14-09-2023 00:18:09

Har haft opvaskemaskine i mere end 30år, har aldrig oplevet at tabs sidder fast, eller ikke falder ud. Kun i tilfælde, hvor noget af servicen har blokeret lågen, så den ikke har kunnet åbne sig.

Mystisk, jeg har haft store udfordringer med den maskine jeg har. På trods af at jeg sørger for at skuffen er helt tør, før at jeg smider tabsen i, så formår den ofte at sidde fast alligevel 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis