Opvasketab sætter sig fast i skuffe

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan være at mine opvasketabs sætter sig fast i sæbeskuffen på trods af, at jeg har sørget for at skuffen er 100 % tør inden at jeg ligger tabsen i? Tænker da ikke at det kan være nødvendigt at smide den ind i maskinen. Kan det have noget at gøre med hvilke tabs jeg bruger? (Bruger pt tabs fra mærket fairy). 
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun sige at før jeg begyndte at vende tabs på den måde der er vist på billedet havde jeg også TIT problemer med at den ikke faldt ud, og ventede på mig halvt opløst når opvaskemaskinen var færdig. Jeg har aldrig problemet når den ligger på den måde som anvist på billedet.
Mvh Franz
HrT skrev den 30-07-2023 23:14:25

vægten89 skrev den 30-07-2023 22:11:38

HrT skrev den 30-07-2023 12:10:11

Fairys kan sidde i klemme pga plastikken. Jeg oplever en sjælden gang at den sidder fast hvis lagt skævt i og klemt fast. Lægges den normalt i er der ingen problemer. Slet ikke hvis varmt program 

HrT, kan du helt præcis svare mig på hvad de to små skinner i ens sæbeskuffe egentlig er der for? Skal de kunne hjælpe tabsen på vej eller hvordan? 

De er lavet til at sikre mod undertryk under dem mener jeg det er 

Okay hvilket betyder helt præcist? 

vægten89 skrev den 31-07-2023 10:18:09

HrT skrev den 30-07-2023 23:14:25

vægten89 skrev den 30-07-2023 22:11:38

HrT skrev den 30-07-2023 12:10:11

Fairys kan sidde i klemme pga plastikken. Jeg oplever en sjælden gang at den sidder fast hvis lagt skævt i og klemt fast. Lægges den normalt i er der ingen problemer. Slet ikke hvis varmt program 

HrT, kan du helt præcis svare mig på hvad de to små skinner i ens sæbeskuffe egentlig er der for? Skal de kunne hjælpe tabsen på vej eller hvordan? 

De er lavet til at sikre mod undertryk under dem mener jeg det er 

Okay hvilket betyder helt præcist? 

At de ikke klister mod bunden. Men nyere har dem ikke. eller ikke alle mærker ihvertfald 

FranzEckert skrev den 31-07-2023 08:44:40

Jeg kan kun sige at før jeg begyndte at vende tabs på den måde der er vist på billedet havde jeg også TIT problemer med at den ikke faldt ud, og ventede på mig halvt opløst når opvaskemaskinen var færdig. Jeg har aldrig problemet når den ligger på den måde som anvist på billedet.
Mvh Franz

Det er da også bare skønt at det virker for dig. Men de tabs jeg bruger pt kommer til at sidde fast og angiveligt vil jeg slet ikke kunne ligge mine tabs vandret i min maskine. 

vægten89 skrev den 31-07-2023 13:38:51

Mvh Franz

Det er da også bare skønt at det virker for dig. Men de tabs jeg bruger pt kommer til at sidde fast og angiveligt vil jeg slet ikke kunne ligge mine tabs vandret i min maskine. 

Hvordan søren ser din skuffe ud? Jeg har aldrig set andet end den model som er på billedet, altså kun med meget små motifikationer.
Mvh Franz

Annonce
Nu tror jeg vi skal have lukket denne tråd uden at skulle ud i en uddybede forklaring mht. fysikkens love vedr. gnidningsmodstand mv..

Den type tabs du bruger fungere ikke til din maskine !!!
Skift tabstype som forklaret uddybede i denne tråd og dit problem er løst. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
FranzEckert skrev den 31-07-2023 17:28:41

vægten89 skrev den 31-07-2023 13:38:51

Mvh Franz

Hvordan søren ser din skuffe ud? Jeg har aldrig set andet end den model som er på billedet, altså kun med meget små motifikationer.
Mvh Franz

Sådan her ser min ud

Jens J. skrev den 31-07-2023 17:38:37

Nu tror jeg vi skal have lukket denne tråd uden at skulle ud i en uddybede forklaring mht. fysikkens love vedr. gnidningsmodstand mv..

Den type tabs du bruger fungere ikke til din maskine !!!
Skift tabstype som forklaret uddybede i denne tråd og dit problem er løst. 

Jens

Fair nok! Jeg prøver hermed at skifte tabs og se om det ikke afhjælper problemet. Havde bare aldrig troet at der var tabs som ikke ville passe i ens skuffe. Havde jeg aldrig hørt om. Det var noget andet hvis den fx var stor og lågen til skuffen derfor ikke ville kunne lukke. Derfor at jeg kan virke undrende over det. 
Hvilken maskine er det helt præcist?
HrT skrev den 01-08-2023 10:19:34

Hvilken maskine er det helt præcist?

En Renodlad maskine fra Ikea 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind