Opvasketab sætter sig fast i skuffe

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan være at mine opvasketabs sætter sig fast i sæbeskuffen på trods af, at jeg har sørget for at skuffen er 100 % tør inden at jeg ligger tabsen i? Tænker da ikke at det kan være nødvendigt at smide den ind i maskinen. Kan det have noget at gøre med hvilke tabs jeg bruger? (Bruger pt tabs fra mærket fairy). 
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 29-07-2023 23:16:27

Som jeg ser det er der mindst 1 mm "over" tabletten, od så glider den ud på de 2 skinner i bunden ( bund når lågen er lukket.) 

Tabletten kan godt presses fast, så ikke kommer ud. Jeg betjener sommetider sådan en opvasker. Nej, det er ikke min egen.

fase
Nej nu må du lige forsøge i praksis. lågen drejer 90 grader og tabletten følger med. Altså går fra vandret til lodret. ( ikke på den lange led lodret   )  
Hvis du holder en tallerken på flad hånd og drejer hånden til lodret, så vil denne tallerken også komme i lodret position ( forudsat du ikke taber den . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 29-07-2023 23:23:02

Nej nu må du lige forsøge i praksis. lågen drejer 90 grader og tabletten følger med. Altså går fra vandret til lodret. ( ikke på den lange led lodret   )  
Hvis du holder en tallerken på flad hånd og drejer hånden til lodret, så vil denne tallerken også komme i lodret position ( forudsat du ikke taber den . 

Okay må forsøge mig ad. Men tænker bare om tabsen ikke vil glide ned i “normal” position i skuffen når man lukker lågen? Har svært ved at se at den kan blive i den position. Altså, at den vil glide ned og ligge i bunden når man lukker lågen? 

S. Fabrin skrev den 29-07-2023 23:21:41

ev elmand skrev den 29-07-2023 23:16:27

Som jeg ser det er der mindst 1 mm "over" tabletten, od så glider den ud på de 2 skinner i bunden ( bund når lågen er lukket.) 

Tabletten kan godt presses fast, så ikke kommer ud. Jeg betjener sommetider sådan en opvasker. Nej, det er ikke min egen.

Fabrin vil du mene at man kan risikere at sætte den i spænd, så den ikke kan falde ud i maskinen, hvis man placerer tabsen på denne måde? 

Ja, det er da en mulighed.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 30-07-2023 08:35:20

Ja, det er da en mulighed.

Okay, det var nemlig også min tanke. Men FranzEckert har haft succes med det, så må jo prøve det. Tænker bare at hvis den ikke sætter sig i spænd, så vil den automatisk glide ned og ligge sig i bunden af sæbeskuffen, når jeg lukker lågen? 

Jeg tror at du gør det mere vanskeligt end det bør være.

Har du et billede af hvordan du placere din tabs i skuffen ? 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 30-07-2023 09:32:03

Jeg tror at du gør det mere vanskeligt end det bør være.

Har du et billede af hvordan du placere din tabs i skuffen ? 

Jeg ligger den på denne måde som vist på billedet. Problemet er bare at den ofte har tendens til ikke at glide ud i maskinen når den skal, på trods af at jeg har sørget for at sæbeskuffen er helt tør, så den ikke kan sidde fast.  Har lige prøvet at ligge den på vandret som foreslået, og det er svært at gøre med den type taps som jeg bruger. Den sætter sig i spænd og når jeg lukker lågen sidder den fast.

Jeg kan se at der er en plastikkant på den type tabs du bruger. Det er nok problemet. 
Det er ikke muligt at lægge tabsen vandret på din maskine. Lågen får fat i kanten på tabsen når lågen skal åbnes og tabsen sætter sig fast. 
Du er nok nød til at skifte til en anden type tabs uden den kant.  

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 30-07-2023 10:06:46

Jeg kan se at der er en plastikkant på den type tabs du bruger. Det er nok problemet.
Det er ikke muligt at lægge tabsen vandret på din maskine. Lågen får fat i kanten på tabsen når lågen skal åbnes og tabsen sætter sig fast.
Du er nok nød til at skifte til en anden type tabs uden den kant.  

Okay, så vil du mene at hvis jeg skiftede over til fx den type taps som Franz bruger (neophos), så ville jeg ku ligge den vandret eller er det min skuffe type der gør at jeg ikke vil ku ligge den vandret? 

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis