Opvasketab sætter sig fast i skuffe

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan det kan være at mine opvasketabs sætter sig fast i sæbeskuffen på trods af, at jeg har sørget for at skuffen er 100 % tør inden at jeg ligger tabsen i? Tænker da ikke at det kan være nødvendigt at smide den ind i maskinen. Kan det have noget at gøre med hvilke tabs jeg bruger? (Bruger pt tabs fra mærket fairy). 
48 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har af og til det samme, derfor ligger jeg altid tabs i vandret, alstå så den faktisk står lodret når lågen lukkes, så falder den nemmere ud. Hvis jeg bare smider den i når lågen er lagt ned, så er det ikke sikkert den skvatter ud når lågen åbnes :-)
FranzEckert skrev den 29-07-2023 12:50:35

Jeg har af og til det samme, derfor ligger jeg altid tabs i vandret, alstå så den faktisk står lodret når lågen lukkes, så falder den nemmere ud. Hvis jeg bare smider den i når lågen er lagt ned, så er det ikke sikkert den skvatter ud når lågen åbnes :-)

Okay interessant. Så det vil sige at du putter tabsen i skuffen når lågen til din maskine næsten står lodret eller hvordan? Skal lige forstå det helt rigtigt? 

Nej, det er svært at forklare det uden at kunne vise det, hov det kan jeg da. Tager lige et billede af hvordan jeg gør. Vent lige lidt. 3 min ...........................senere
Her, sådan gør jeg, og så falder den i hver gang. Lågen ligger vandret når jeg ligger tabs i som vist.
Mvh
FranzEckert skrev den 29-07-2023 13:33:31

Nej, det er svært at forklare det uden at kunne vise det, hov det kan jeg da. Tager lige et billede af hvordan jeg gør. Vent lige lidt. 3 min ...........................senere
Her, sådan gør jeg, og så falder den i hver gang. Lågen ligger vandret når jeg ligger tabs i som vist.
Mvh

Okay tak for billedet. Jeg plejer at ligge tabsen skrå ned i skuffen, så kan være at jeg skal til at ligge den på den der måde i stedet for. 

vægten89 skrev den 29-07-2023 14:55:38

Mvh

Okay tak for billedet. Jeg plejer at ligge tabsen skrå ned i skuffen, så kan være at jeg skal til at ligge den på den der måde i stedet for. 

Altså, så den ligger på siden i skuffen og ikke vandret som på dit billede. 

Annonce

Mvh

Men det ligner nærmest at tabsen sidder i spænd når du ligger den i på den måde. Den kommer ikke bare til at sidde fast? 

Når FranzEckert skriver at det falder ud, mon ikke du så må regne med det er sandt.
Altså lægge den vandret når lågen er helt åben så den kommer op at stå lodret inden den skal falde ud ( lukket låge) 
Det er da værd at forsøge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Efter billedet at se sidder tabletten i spænd. Den skal bare så langt ind uden at blive trykket fast, så låget kan lukkes også selvom tabletten er lidt på skrå.

fase
Som jeg ser det er der mindst 1 mm "over" tabletten, od så glider den ud på de 2 skinner i bunden ( bund når lågen er lukket.) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 29-07-2023 23:05:11

Når FranzEckert skriver at det falder ud, mon ikke du så må regne med det er sandt.
Altså lægge den vandret når lågen er helt åben så den kommer op at stå lodret inden den skal falde ud ( lukket låge)
Det er da værd at forsøge. 

Det er skam helt sikkert et forsøg værd. Har bare svært ved at se hvordan den kommer op og står lodret når lågen er lukket? Den vil vel stadig ligge vandret i sæbeskuffen? 

Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis