Hæk på skråning

Jeg bor til leje i et almen boligbyggeri. Vi skal selv holde vores haver og selv klippe vores hække inden for grunden og uden for grunden og det er også i orden, men ved min og flere andre haver er den en ret stejl skråning som ikke er til at færdes på og her kommer så mit spørgsmål. Hvordan står jeg og mine medbeboer i forhold til at skulle gå på sådan en, noget farlig, skråning med en hækkeklipper. Kan vi forlange at boligselskabet sætter en slags stillads op eller skal vi bare godtage at der bliver, mod egenbetaling, sendt en gartner ud hvis vi ikke selv klipper hækkene. 
Bestyrelsen indrømmer at den er farlig, men vil intet gøre. En vicevært jeg talte med, ville nægte og klippe hækken og han ville tilkalde Arbejdstilsynet hvis han blev tvunget til at klippe den. Jeg har kontaktet Arbejdstilsynet, men da det ikke er et arbejdsrelateret forhold, kan de ikke gå ind i sagen, dog giver de mig ret i, at det er en grim skråning.
Jeg vedhæfter et par billeder og håber på min forklaring giver mening 

Carpe Diem
Jeg bor til leje i et almen boligbyggeri. Vi skal... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas_Mygind skrev den 11-07-2023 17:34:15

Istedet for det juridiske, så ville jeg nok bikse et stativ sammen af en træplade og nogle lægter, og så bare få den hæk klippet.

Hold dig til mit spørgsmål. Dit forslag er umuligt for mig

Carpe Diem
Frank Chr. skrev den 11-07-2023 20:08:21

Jeg vil nu give knh 15 ret, det er forbandet træls og færdes på en skråning mens man klipper hæk.(især fordi ens ben jo normalt er nogenlunde lige lange).Men jeg tænker en stangklipper måske er sagen - så kan man gå på det jævne areal forneden og stadigvæk nå hækken.     

Ikke når man har et handicap som mit. Syntes ikke det var nødvendigt at nævne det, når det ikke var det mit spørgsmål lød på

Carpe Diem
knh15 skrev den 12-07-2023 06:02:29

Thomas_Mygind skrev den 11-07-2023 17:34:15

Hold dig til mit spørgsmål. Dit forslag er umuligt for mig

@ trådstarter

Du skrev “Hvordan står jeg og mine medbeboer i forhold til at skulle gå på sådan en, noget farlig, skråning med en hækkeklipper. Kan vi forlange at boligselskabet sætter en slags stillads op eller skal vi bare godtage at der bliver, mod egenbetaling, sendt en gartner ud hvis vi ikke selv klipper hækkene”

Du har henvendt dig til en hyggelig “forening” med et spørgsmål angående din skriftlige aftale med en modpart, uden at vise aftalen. Hvordan skal en evt. sagkyndig (jurist) kunne svare dig?
Så svaret på dine spørgsmål er vist at du skal tage din lejeaftale med til en passende juristfor at få et rimeligt troværdigt svar.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også