Hvordan sætter jeg køkkenskabe op på gipsplader?

Vi skal have sat køkken op i vores nye kolonihavehus. Så er der lige det med overskabe. Vi har to lag gips på. Hvordan sætter jeg dem op, i forhold til rawplugs? Skal der gøres noget specielt?

Mvh
Flemming Larsen 
Vi skal have sat køkken op i vores nye... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Regmos skrev den 24-06-2023 08:42:08

der er ikke lister med . Det er ikea skabe, med metal inkl er, og med en metaldims, som holder skruen. 

IKEA vægskinner

Montering (Youtube)

Skru den fast i de lægter du kan finde, og supplér med gipsplugs

Det er jo lige dem jeg skal bruge. Takker.  

Regmos skrev den 24-06-2023 08:42:08

der er ikke lister med . Det er ikea skabe, med metal inkl er, og med en metaldims, som holder skruen. 

IKEA vægskinner

Montering (Youtube)

Skru den fast i de lægter du kan finde, og supplér med gipsplugs

I dit link til Ikea, sidder der en hvid liste nederst på skabet. Er det noget der er med i denne pakke, eller er de for sig selv?

Det er to små klodser, der følger med dit skab.
Prøv at læse skabets samlevejledning. Du kan vælge at montere med skinne, eller direkte på væg. Der følger "beslag" med til begge dele.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Regmos skrev den 24-06-2023 11:09:31

Det er to små klodser, der følger med dit skab.
Prøv at læse skabets samlevejledning. Du kan vælge at montere med skinne, eller direkte på væg. Der følger "beslag" med til begge dele.

De fulgte ikke med til vores skabe.

https://www.ikea.com/dk/da/p/knoxhult-hjornekokken-hvid-s49388405/
Vedr. at finde skjulte søm og skruer bruger jeg magneten fra en gl. "slagtet" harddisk.
Magneten er så kraftig at den kan hænge, ned fra loftet, i et ø3,5 mm gipsplade søm.
Annonce
... De fulgte ikke med til vores skabe...
Sorry, jeg gik ud fra at det var et "Metod" køkken.
Et hurtigt kig afslører, at dine beslag til ophængning ikke er beregnet til skinnen.
De skal se ud som på billedet, men de har alle et reservedelsnummer, så prøv at tage i IKEA (skranken/informationen) og spørg om de passer, og om du kan købe dem.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Regmos skrev den 24-06-2023 16:10:44

... De fulgte ikke med til vores skabe...
Sorry, jeg gik ud fra at det var et "Metod" køkken.
Et hurtigt kig afslører, at dine beslag til ophængning ikke er beregnet til skinnen.
De skal se ud som på billedet, men de har alle et reservedelsnummer, så prøv at tage i IKEA (skranken/informationen) og spørg om de passer, og om du kan købe dem.

Vi kan jo ikke vide det hele. Det der er nederst på din billede, er det som følger med til vores køkken.

...nederst på din billede, er det som følger med til vores køkken.

Tvivler. 

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Regmos skrev den 25-06-2023 09:01:22

...nederst på din billede, er det som følger med til vores køkken.

Tvivler. 

Jamen du har helt ret.☺️ Så ikke det bag på. Men var tæt på . Det er dem, på det nederste på det nye billede. 

Så må du en tur i IKEA, hvis du vælger skinneløsningen.
Jeg kender ikke Knoxhult køkkenet, så du må lige spørge, om vinklerne kan monteres i dine skabe (om hullerne passer). Er det tilfældet, skal du bruge vægskinner efter behov, og nedenstående tilbehør (2 pr. skab).

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også