Rygepolitik

Afstemning om Brøndby Kommunes ny rygeforbud. Det er ikke et spørgsmål om man er ryger eller ej, men om man finder det korrekt at man politisk bestemmer noget sådant.

Mvh. JørgenE
Afstemning om Brøndby Kommunes ny rygeforbud. Det... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen!

Det med "Det var nu en afstemning jeg lavede, men den virker åbenbart ikke" holder ikke. Se under "Lav Have".

Med venlig hilsen :wink:
Kære fru Hoffmann.

Det er nu 3 år siden vi "mødtes første gang" og bare fordi det har været kvindernes kampdag, behøver man vel ikke at hænge den gamle Redacteur til tørre og udstilling på en snor, fordi han åbenbart fumlede i det, da han skulle lave sin første afstemning, og nu er (rysteskrift start) bange (rysteskrift slut) for at prøve igen :wink:

Mvh. JørgenE
Ak ja ak ja -- og lad os forbyde Parfume - barbersprit - afliv pelsdyrerne - skrot motorplæneklippere og hold så op med at trække vejret - du kunne jo blive syg. Bevæg dig ikke ud i trafikken - det lugter og er farligt - pas på kælderskakter og trapper - du kunne falde ned og komme til skade. Måske skulle vi forbyde alt hvad der er promiller i, for det er også en kæmpeudgift for samfundet - og kom så ikke og påstå at i aldrig drikker!!
Og ham den "buttede" borgmester - gad vide hvad han kommer til at koste samfundet p.g. af hjerte-karsygdomme med hans størrelse???
Jo, jeg har røget og drukket LIDT sprut.

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Jo, jeg har røget og drukket LIDT sprut.

Og hvor meget (og hvad) har du sniffet? :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Fy Thomas.......(jeg stikker nok bare snuden i alt.)

Sniffer  
Annonce
Hej Sniffer

Hvordan skal dit indlæg forståes? Mener du, at alt det du nævner stort set er lige skadeligt for helbredet?

mvh Anders
Kære Jørgen!

Det var på ingen måde min mening at hænge dig ud! Jeg er ked af at du opfatter det sådan. Jeg trækker naturligvis de ord der støder dig tilbage. :oops:

Årsagen til det skrevne var egentlig blot, at jeg spekulerede på, om faciliteten var udgået her på dette fremragende site. Det viste sig heldigvis ikke at være rigtigt. Det var egentlig blot det jeg ville gøre opmærksom på.

Jeg synes du skal oprette en afstemning om det oprindellige emne - og allerhelst med en stor mængde svarmuligheder. Jeg aner ikke hvor mange "linier" systemet har, men du kan jo blive ved til det selv siger stop - med mindre det er uendeligt selvfølgelig.

Opretter du en afstemning - med fast hånd - føler jeg mig selvskrevet til at deltage.

PS Brøndby Kommune kan ifølge mine betragtninger rende og hoppe. Disse amerikanertilstande er dog så udanske som noget kan være. Det hele er såre enkelt: ALLE skal udvise hensyn.

Med venlig hilsen
Hanne Anti-Rødstrømpe Hen-Ry :wink:
AndresKruse
Alt er skadelig for helbredet hvis du får for meget, selv vand. Nå ja, du kunne jo også drukne så væk med vandet, det er også meget vådt!!!

Sniffer  
Kære Sniffer

Det anede mig at det var det du mente. Lidt ret har du jo også med nogle ting, men din argumentation lider af den alvorlige mangel at du regner alt for stort set lige skadeligt. Netop når det gælder rygning (også få cigaretter dagligt) og overdrevent alkoholforbrug er der tale om ting som på uhyggelig vis skader helbredet. Dette uomtvistelige faktum ændres ikke af at du kan nævne andre ting som kan være skadeligt for helbredet. Der er selvfølgelig ikke sundt at være fed ikke-ryger, men det er betydelig mere risikabelt at være slank, motionerende storryger.
Rygning og overdrevent alkoholforbrug indgår i det helbredsmæssige "regnskab" med et så stort minus at det ikke kan opvejes af nok så mange ting man kan foretage sig for at leve sundt. Det er der mange rygere der ikke har erkendt.
Der er jo også derfor at simpel statistik viser at rygere lever gennemsnitligt 7 år kortere end ikke-rygere . Og lad så være med at skrive ind og fortælle om jeres bekendte der røg og drak som et svin og alligevel blev 92. Han er også talt med i gennemsnittet, og når han overlevede så længe betyder det ikke at rygning og druk er sundt, men blot at der er død en betydelig mængde rygere meget tidligere end 7 år for forventet. Surt for dem. En ting er at de dør 7 år for tidligt, men deres livskvalitet er for manges vedkommende betydeligt forringet de sidste 5-10 år.
Så nej, alt er ikke lige farligt, eller lige usundt. Derfor er det vigtigt at gøre sig virkeligheden klart. Livsløgnen: "ok, jeg ryger, men jeg gør så mange andre gode ting for mit helbred, det går nok lige op" er farlig og forkert.

mvh Anders

mvh Anders
Det virker som om, de fleste glemmer, at Brøndby ikke forbyder rygere - de forbyder rygning på arbjedspladsen, ligesom nogle private arbejdsgivere i øvrigt gør. Det er således ikke for at "beskytte rygernes helbred mod dem selv", men for at forhindre de gener og eventuelle risici, rygningen påfører andre.
For mig at se svarer det til et forbud mod radio eller al mulig anden adfærd, arbejdsgiveren mener er skadeligt for et godt arbejdsmiljø af den ene eller den anden årsag. Det må så være rygernes problem, at de er så afhængige af deres "livsstil", at de har svært ved at udsætte nydelsen til de kommer hjem.

Mvh
Thomas

P.S.: I øvrigt kan jeg være tilbøjelig til at give jer ret i, at villakvarterets miljøsynder nr. 1 (motorplæneklipperen) burde forbydes, - de fleste (inkl. min) larmer så meget, at naboerne nærmest bliver tvunget til at gå inden døre... biggrin

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis