For mig er det nok mere tolerance og ikke tolerance over for at vi er forskellige. Nogle dyrker egotrippet (både rygere og ikke rygere) og andre prøver at få det til at gå, ved at give og tage.
Nogle har det dårligt med skarp parfume og andre overfor visse typer sæbepulver - skal vi forbyde det også. Eller hvad med græspollen, som jo generer mange, mange mennesker voldsomt i vores gode sommer? Skal vi ikke bare forbyde græs i det hele taget.
Mit bud er, at de næste der bliver forbudt, er overvægtige mennesker. Ikke at Brøndby's borgmester vil forbyde det

, men er det rimeligt, at når min kone og jeg, der har bestilt et flysæde hver, skal aflevere ½ af det ene til en fed person, som slet ikke kan være på eet sæde? Ja, vi fandt ud af det, for han var ligeså ked af det som os, da vi skulle flyve i 12 timer( men vi fandt dog ud af det med besvær), men det må da være en sag at tage fat på. Bare stil jer op ved fastfood-stederne der er mange unge allerede overvægtige.
Jeg har svært ved at forlige mig over, at vi ikke skulle være tolerente overfor hinanden, og da jeg er ryger, prøver jeg sandeligt også at være det, men det irriterer mig i mit eget hjem, at stå ude ved emhætten for at få en smøg, og så kommer gæsten ud med sit barn, som er grunden til det, ud for at sludre - så virker det helt meningsløst, og mere som en princip- eller modesag. Eller når en der absolut ikke tåler røg, nyder at gå på bar med masser af røg, for at nyde en øl uden at det generer, så har jeg også svært ved at forstå logikken.
På hospitalerne har de rygerum - nogle steder, men sørger for at her er der ikke fjernbetjening til tv - mens der er det nyeste nye i ikke-rygerrummet som også er større og velholdt. Sjovt nok er der der flest - også ikke rygere - i rygerummet, fordi vi har det smaddersjovt og kan snakke sammen, så gad vide om en del ikke-rygere er en flok sure mennesker der kun tænker på helbred og ikke nyder livet? - IKKE at rygning giver et bedre liv, men mange rygere har vel taget stilling, og kigger så heller ikke så meget på lidt usundt af det andet.
Uden skelen til røg, som jeg selv gerne ville kvitte - er livet ikke et spørgsmål om længde men om summen af indhold, glæder og nydelse.