Spørgsmål om ejerskifteforsikring

Hej, jeg har døjet med mine tagrender, og har haft en ude og skulle gi et bud.
Efter en masse snak, sagde han at hvis jeg havde ejerskifte forskring brude de dække den, da det er lavet helt forkert, og helt forkert fald.. og vi har tagpap på, hvor rendejernen er lagt under, så det ikke bare lige at skifte, og vi har kobber tagrender, som vi gerne vil beholde, men det jo tis dyrt :D..
Ham der var her, sagde bla. at man ikke måtte lave en tagrede der var knap 20 meter lang og kun have 1 nedløb i den ene side.

Huset er total renoveret for knap 10 år siden, og der står intet om dette i tilstandsrapporten.

Hvad tænker i? burde de dække? og ja, jeg skal ha ringet til dem og spurt, men gider ikke stå som en idiot, hvis jeg intet ved omkring dette :) 

Vi købte huset for 3 år siden og vi har købt ejerskifteforsikring med 5 års dækning.

- Østie :D 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej det er ikke en pludselig opdukket ny skade
larsen56 skrev den 28-02-2023 13:46:16

nej det er ikke en pludselig opdukket ny skade

 Nej, det er det ikke, men fejlen har jo altid været der, og er ikke beskrevet nogle steder.

Og jeg har jo intet forstand på det. Men siden ham gutten sagde det, kunne må jo håbe :P
En pludselig opstået skade dækkes ikke af ejeskifteforsikringen.

"En ejerskifteforsikring er en forsikring, der dækker skjulte skader i boligen, som ikke er anført i tilstandsrapporten og elinstallationsrapporten, og som køber ikke kendte til på overtagelsestidspunktet. "

https://boligejer.dk/ejerskifteforsikring

Den burde dække.
GodeVen skrev den 28-02-2023 13:57:08

En pludselig opstået skade dækkes ikke af ejeskifteforsikringen.

"En ejerskifteforsikring er en forsikring, der dækker skjulte skader i boligen, som ikke er anført i tilstandsrapporten og elinstallationsrapporten, og som køber ikke kendte til på overtagelsestidspunktet. "

https://boligejer.dk/ejerskifteforsikring

Den burde dække.

 Ja, også det jeg kan læse mig frem til, fejlen/skaden har altid været der, jeg har bare være uviden omkring den, fandt først ud af at de burge dække efter ham gutten var ude og gi et tilbud.

Hvordan har du døjet med dine tagrender?
Jeg er ikke bekendt med krav om at der ikke må være 20 meter tagrende med kun et nedløb. Tagrende dimensioneres normalt efter SBI 255.
Hvis taget afvandes med tagbrønde anbefales det normalt at der etableres et nødoverløb.
Annonce
Jonathanhandyman skrev den 28-02-2023 14:55:53

Hvordan har du døjet med dine tagrender?
Jeg er ikke bekendt med krav om at der ikke må være 20 meter tagrende med kun et nedløb. Tagrende dimensioneres normalt efter SBI 255.
Hvis taget afvandes med tagbrønde anbefales det normalt at der etableres et nødoverløb.

 Der er helt forkert fald, samt der er flere huller deri hvor det drypper fra.

Der er knap 20 meter og alt vandet er i den forkerte side, og istedet for at have fald, så hæver den Ca 5 cm ialt. Så vandet vil aldrig løbe ud 😅
Hvorfor ikke bare lave 2 nye nedløbsrør på det laveste sted?
Det vil være billigere end selvrisikoen på ejerskifteforsikringen.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 28-02-2023 16:12:46

Hvorfor ikke bare lave 2 nye nedløbsrør på det laveste sted?
Det vil være billigere end selvrisikoen på ejerskifteforsikringen.

 Og skal til at fjerne sten belægning og grave rør hen til de andre rør? Der vist ikke bare lige noget men gør 😅

Østie skrev den 28-02-2023 16:27:04

Superdiy skrev den 28-02-2023 16:12:46

Hvorfor ikke bare lave 2 nye nedløbsrør på det laveste sted?
Det vil være billigere end selvrisikoen på ejerskifteforsikringen.

 Og skal til at fjerne sten belægning og grave rør hen til de andre rør? Der vist ikke bare lige noget men gør 😅

 Det er da væsentligt nemmere en at skulle tage hul på taget for at flytte rendjernene, men hvis man er en Københavnsk djøffer med hænderne sat omvendt på er det naturligvis nemmere at slås et par år med forsikringen.


Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 28-02-2023 17:04:07

Østie skrev den 28-02-2023 16:27:04

Superdiy skrev den 28-02-2023 16:12:46

Hvorfor ikke bare lave 2 nye nedløbsrør på det laveste sted?
Det vil være billigere end selvrisikoen på ejerskifteforsikringen.

 Og skal til at fjerne sten belægning og grave rør hen til de andre rør? Der vist ikke bare lige noget men gør 😅

 Det er da væsentligt nemmere en at skulle tage hul på taget for at flytte rendjernene, men hvis man er en Københavnsk djøffer med hænderne sat omvendt på er det naturligvis nemmere at slås et par år med forsikringen.

 De skulle bare skæres af, og sættes nyt op hvis det var.

Men hvordan vil du mene der er nemmere at grave det hele plus man må jo ikke selv samle alt det der halløj 😅
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis