Hvad hvis genindkobling af METRO THERM vandvarmer ikke virker?

Min vandvarmer virker ikke. Den har været tændt, mens vandet har været slukket. Jeg har forsøgt at genindkoble den, men det hjalp ikke Hvad gør man så, der der nogen måde at redde den på, eller er den død?

Min vandvarmer virker ikke. Den har været tændt... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 10-02-2026 07:40:39

Bare lige for en god ordens skyld og at der ikke opstår flere misforståelser, når jeg nævner en stikkontakt er det fordi at der på den anden side af væggen er opsat en dobbelt stikkontakt i væggen, (det er vores stue) kablet kører så fra stikkontakten og i den dåse ved siden af afbryderen, meningen var så at jeg ville tage strøm fra afbryderen men var ikke klar over at den kørte på 400v.
Der er forhåbentlig ikke 400V i stikkontakten. I så fald bør du få det rettet straks.

Stikkontakten var sluttet sammen med afbryderen af mig, men det er den ikke mere.

Hej, jeg har præcis samme maskine 644 med 110L, der er ikke lys til og jeg får heller ikke varme på. Der har været slukket helt for vandet da jeg skulle renovere badeværelse - jeg er ikke handyman, men vil det hjælpe blot at "genstarte" overkogssikringen? Og hvis det ikke hjælper, hvad så?
Velkommen på lds
Naturligvis skal du genstarte på overkog, hvis der er en knap til det, og du skal være sikker på at der er tændt og sikringer er ok. Hvis det ikke virker så kom igen, det vil føre for vidt at komme det hele igennem hvis du får det til at virke. Du kan jo oprette en ny tråd, så er det nemmere at overskue. 
På den aktuelle vandvarmer i denne tråd, er overkog 2 varme følsomme sikringer i hver sit glasrør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
I forlængelse af Eriks svar bliver jeg nødt til at spørge, om du har haft tømt varmtvands beholderen tømt og om strømmen samtidig har være slået fra.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis