Hvad hvis genindkobling af METRO THERM vandvarmer ikke virker?

Min vandvarmer virker ikke. Den har været tændt, mens vandet har været slukket. Jeg har forsøgt at genindkoble den, men det hjalp ikke Hvad gør man så, der der nogen måde at redde den på, eller er den død?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har den været tømt for vand , mens der var strøm på.......

Tak for at du gad læse mit indlæg .
Du skal måle på om det er overkogs sikring der er defekt ( genindkobling ) eller det er varmelegeme der er brændt af. 
Nogle vandvarmere har også nogle termo smelte sikringer der sidder oppe i det rør som termostat føler også sidder i.
Ved metro kan delene hver især skiftes. 
Du skal have den runde dæksel i bunden af cabinet afmonteret. Så kan du måle på varmelegeme om den får spænding. Du skal bruge et universalinstrument stillet på Volt vekselspænding. 
Ellers er det noget enhver elektriker kan måle. 
Er du i tvivl så tag et billede op hvor dæksel er fjernet så kan man forklare ud fra det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du er heldig så er det bare overkogssikringen der er udkoblet , den skal du bare koble ind , den sidder enten nede under på vandvarmeren eller bag en forplade på forsiden af den . 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har prøvet at trykke overkogsknappen ind, det virkede ikke. Jeg har ikke rigtig værktøjet til at skille det ad, og universalmåler og alt det, så jeg må nok få nogen til det
Men tak for hjælpen 
Når du skruer op for termostaten, lyser den lille lampe så på forsiden ? 
Hvis den gør det er det varmelegemet det er galt med, 
Lyser den ikke så er det noget før varmelegeme som det er galt med, Overkog, eller termosikringer

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis