Revolution i byggebranchen

Sundolit S80 2 lag a 150 mm. Lagt ud som til støbning, gulvpap og en 16 mm træplade 45x95 mm reglar på højkant m cc 40 cm,skruet fast i træplade fyldes halvt (5 cm) med sand el lign tørt for at udligne tryk og derpå 45 mm mineraluld og gulvet gulvvarme ovenpå, og radonspærer et sted. 

Der var den sku,, nogen der kan stikke den eller, skal jeg tage patent på den med det samme 😄👍🏿

Og jeg ved godt at plader skal købes billigt og sandet skal stjæles ved stranden, og det hele tar tid, men.... 

Eller hvad? 



Sundolit S80 2 lag a 150 mm. Lagt ud som til... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skrev med vilje 200mm eps, så radonspærre, og så 100mm eps., Netop for ikke at få den længere ned end 1/3 fra den varme side.

Hvis nu du vælger også at fylde isolering i kassen, skal radonspærre så flyttes tilsvarende længere op.

I praksis kan man godt lægge den tæt på halvvejs inde i isoleringen, når det er mod terræn, da dugpunktet ligger længere nede, pga. at temperaturen under huset er varmere, end ude. Men det skal man regne lidt på, derfor er det sikrest at sige maksimalt 1/3 nede i det samlede isoleringslag.

Radonspærre udluftes ikke, der er ikke tale om radonsug.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis