Revolution i byggebranchen

Sundolit S80 2 lag a 150 mm. Lagt ud som til støbning, gulvpap og en 16 mm træplade 45x95 mm reglar på højkant m cc 40 cm,skruet fast i træplade fyldes halvt (5 cm) med sand el lign tørt for at udligne tryk og derpå 45 mm mineraluld og gulvet gulvvarme ovenpå, og radonspærer et sted. 

Der var den sku,, nogen der kan stikke den eller, skal jeg tage patent på den med det samme 😄👍🏿

Og jeg ved godt at plader skal købes billigt og sandet skal stjæles ved stranden, og det hele tar tid, men.... 

Eller hvad? 



31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ansøg dubbare om patent 🙂
Du er kreativ og vedholdende, den ros skal du ha'🙂
Jeg tror det bliver for svag en konstruktion, og hvis ikke fra start, så med tiden vil den blive ustabil... desværre..

Hvorfor vil du forresten have gulvpap dernede?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jo tak, sådan en patent koster jo også penge 🙄

Og tak for de fine ord👍🏿
Tja måske eller bare nærrig, hvilket også er et problem. 

Men nu er bøssen også tom for ideer, det samme blir pungen, og det kukker blandingsbatteri er hermed slettet på ønskelisten, du var et dyrt bekendtskab 😲eller også har du sparet mig for rådne reglar, k3er, gyngende gulv👍🏿 som jeg lige vil vide hvorfor trækasse ikke kan holde i tiden frem?

Og hele planen med ideen el ideerne var at det var noget jeg KU lave selv uden brug af hjælp/ekspertise(andet den fine ekspertise her) og kunne laves i et roligt økonomisk tempo i forhold til betongulv der skal nøjes planlægges og div gulvvarme, jeg er oppe på 41000 kr med vvsmand kloakmand murermand der skal hjælpe med ekspertise samt ved støbning, rionet gulvvarme. Og så er der gravet ud, samtidig med at det er penge her og nu og mange af dem. 
Samtidig kan jeg godt lide at lave om på indretning, så måske vil jeg bo anderledes om 5-10 år, og så er der en kæmpe betonklods i vejen 🙈 hvor et let terrængulv kunne tages op flyttes og genbruges.

Men det er nok det eneste rigtige med betongulv 👍🏿👍🏿





Gulvpap mellem polystyren og træ mener jeg at ha læst skulle tage knirkelyde fra træ der arb mod polystyren? 
Hvorfor er folk så vilde med gulvvarme? Når jeg læser hvor meget folk  sætter i søen for det så tænker jeg tit "er det virkelig besværet værd?"

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tja har jeg også tænkt om det var nødvendigt, på denne anden side slipper man jo for radiator. Mit rum er 3.8 meter højt, så tror det er det eneste rigtige. Men jeg tror ikke jeg har haft et isoleret terrængulv der kun var isolerede,.

Men fint citat du har med diktatur og demokrati,, der er noget om snakken for tiden 👍🏿👍🏿👍🏿
Annonce
Du skal have damp/radonspærre mellem polystyren og trædækket. Pap er ikke nødvendigt, det er til oven på varmefordelingsplader.

Laver du trædækket stift nok, skal det nok gå.

Elektronikteknikeren
41000,- det er da et billigt terrændæk! Var det 60kvm?

Jeg fangede forresten ikke hvad dit sand skulle  ind i gulvet for?
🙂
Jeg er delvis enig ift. Betragtningen omkring, hvorfor det absolut SKAL være gulvvarme? Radiatorer er ganske rigtigt i vejen.. Men bortset fra det, ville jeg næsten  hellere have radiator end et gulv med tung gulvvarme..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Spændende👍🏿 hvad er så et stift træværk? Plan var 45x95 mm, skal det være tykkere eller er det tæt skruet du mener? 
Havde tænkt billige 45x45 vinkler med tja måske 50 cm afstand.

Er det for alternativt med sandet i kassen? 

Hvad vil du kalde supermodellen, at den hører hjemme i en kolonihave, sommerhus eller måske når nu vi skal være grønne og der snart ikke er mere grus/sand tilbage? 
lyhne1 skrev den 11-01-2023 19:10:16

41000,- det er da et billigt terrændæk! Var det 60kvm?

Jeg fangede forresten ikke hvad dit sand skulle  ind i gulvet for?
🙂
Jeg er delvis enig ift. Betragtningen omkring, hvorfor det absolut SKAL være gulvvarme? Radiatorer er ganske rigtigt i vejen.. Men bortset fra det, ville jeg næsten  hellere have radiator end et gulv med tung gulvvarme..

  Ja. Men så er der også kun 5t til hver, murer vvs og kloak mand, de skal bare forklare hvordan så laver jeg det selv. Det skal ikke tilsluttes i 1 omgang,, 10t til ISO 10t beton 3t rionet varmeslange 3000 og så stoppede jeg med at regne,, det for mange penge, 800 kr på m2 som jeg ikke ser og så gulv til 300 kr/m2. 

Sandet er jo en en slags beton til at trykke over det hele som beton gør.

Fint mht radiator, ville da gøre gulv noget billigere, jeg har 4 m til loft så.. 
Og i min tossede verden er det ikke logik at en tung betonklods skal ha blødre underlag end en træplade eller 2. Men selvfølgelig er det ikke bare pølsevognssnak men undersøgelser osv. så respekt for👍🏿
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis