Digital tv antenne ?

Hej til Jer. Og godt nytår.
Jeg søger her da vores gamle tv antenne (mer en 20 år) Ofte er begyndt at fryse billedet. Vi har en Strong digital box til vores ældre fjernsyn. Og deres support mener at det er kablet eller antennen eller begge. det er galt med. Antennen er den gamle tv2-antenne som sidder højt, så højt at jeg ikke længere kan komme derop. Er det muligt at etablere noget andet som ikke sidder så højt, men som kan dække vores tv behov. Løgstør er nok ca 40km fra masten ved Ålborg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Og godt nytår. Jeg søger her da... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bor du så der er uforstyrret synslinje til den mast, i Ålborg, der leverer signalet?
Fra hvilken højde hos dig?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John det tror jeg nok. Jeg har forgæves forsøgt at finde noget kortmateriale som viser højder , men fare vild i det. Vi bor nok 40-50m over limfjorden uden for Løgstør og masten er over 100m høj.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Triax Unix 100 DVB-T antenne LTE700


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl smart. tak for det. Den er jo noget større end den som sidder der nu, men den sidder jo også i højde med kippen på taget. den nye (hvis det kommer der til) vil nok komme 6m lavere,

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skal jeg hive et signal ned, hvor der er udfordringer med styrken bruger jeg en fornuftig rive.
https://triax.com/shop/da_dk/unix-100-lte-700-ch-21-48-color-box--105570
Den virker også fint under tag. Jeg ophænger så normalt i murersnor.
En mindre antenne som https://triax.com/shop/da_dk/digi-14-lte-700-ch-21-48-color-box--105470 er dog oftest nok. Jeg bruger normalt en 10 til 14 elementet i over 90% af tilfældene, udendørs. Indendørs, der betyder det ikke så meget at antennen er mere skrøbelig.

Jacob
Annonce
kovas skrev den 06-01-2023 17:30:28

Hej John det tror jeg nok. Jeg har forgæves forsøgt at finde noget kortmateriale som viser højder , men fare vild i det. Vi bor nok 40-50m over limfjorden uden for Løgstør og masten er over 100m høj.

Så ville jeg købe en ny antenne og montere den med noget nyt godt skærmet kabel (for at sikre mod mobilstøj m.m.) et passende sted (udseende og kortest muligt kabel) på huset. I første omgang uden filtre eller forstærkere.


Og så ville jeg få den gamle fjernet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 06-01-2023 20:59:11


Så ville jeg købe en ny antenne og montere den med noget nyt godt skærmet kabel (for at sikre mod mobilstøj m.m.) et passende sted (udseende og kortest muligt kabel) på huset. I første omgang uden filtre eller forstærkere.


Og så ville jeg få den gamle fjernet.
Tak det var jo også mit udgangspunkt.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det tyder på du har hus med høj rejsning. Så montere en antenne indendørs oppe i loft rummet ( murer snor) . Så er du næsten i samme højde som den du har uden dørs. 
Jacon Antenne har jo været så venlig at komme med de gode råd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik. Måske synes du ikke jeg fik svaret på jacob Antenne. Det var ikke meningen at han skulle lades i stikken så tak til Jacob. for link til 2 antenne muligheder. Angående loft så er det ikke vejen frem at hænge en antenne under loftet i børneværelset mod øst.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu kender vi jo ikke din hus indretning. Har du loft til kip så her du fuldstændig ret. Jeg tænkte på rummet OVER værelser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis