Digital tv antenne ?

Hej til Jer. Og godt nytår.
Jeg søger her da vores gamle tv antenne (mer en 20 år) Ofte er begyndt at fryse billedet. Vi har en Strong digital box til vores ældre fjernsyn. Og deres support mener at det er kablet eller antennen eller begge. det er galt med. Antennen er den gamle tv2-antenne som sidder højt, så højt at jeg ikke længere kan komme derop. Er det muligt at etablere noget andet som ikke sidder så højt, men som kan dække vores tv behov. Løgstør er nok ca 40km fra masten ved Ålborg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Og godt nytår. Jeg søger her da... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo Jacob A, men hvad er fordelen ved at signalet er marginalt?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 11-01-2023 00:11:26

Jo Jacob A, men hvad er fordelen ved at signalet er marginalt?

 Der er ingen fordel, man vil som oftest få et ustabilt signalt alt efter vejr og årstid.

Det er immervæk ikke tilfredsstillende.
Går man nu ind i menuen på fjernsynet, sikrer sig at kvaliteten er så høj som mulig/fejl korrektionen så lav som mulig og signalstyrken hverken for lav eller høj, så har man gjort sit.
Er signalstyrken lidt lav, da vil man også se kvalitet/fejlkorrektion blive dårligere.

Jacob
Hej Igen. Jeg følgere stadig med her i min tråd, men har ikke nogen kommentarer til de mere tekniske udredninger da de ikke ændre på det oprindelige spørgsmål. Men jeg læste linket til AV-experten med stor interesse. Og på anbefaling derfra søgte jeg på dr-s kort for antennesignaler, og indtastede vores adresse. Og til stor overraskelse anvistes Thisted senderen som bedste valg. Det er ca stik modsat den nuværende som er rettet mod Frejlev, som jeg er sikker på var bedste valg dengang vi flyttede hertil. Ser man på et kort giver det god mening da det næsten kun er over vand til Thisted. Så når jeg får taget mig sammen vil jeg købe en ny antenne og sætte på den modsatte gavl og trække en ny  og bedre ledning mm.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Husk at antennen skal monteres med elementerne lodret alså modsat det normale som er vandret , da Thisted senderen   er en mindre sender som derfor sender et lodret signal .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du kan godt bruge antennen du linker til. Du skal blot dreje den 90 grader i firkantrøret, så antennen er drejet 90 grader i forhold til billederne.
Thisted sender på kanal 31 og antennen dækker fra 21 til 48, så antennen er udmærket til den sender.

Hvis der du monterer den, så der er frit udsyn uden huse og træer i højde med antennen nogle hundrede meter i retning mod Thisted, burde det ikke være et problem at modtage et stabilt signal.
Ok så forstår jeg hvad der menes med lodret montering. Jeg tænkte først at det var midterbjælken som skulle side lodret, og tænkte at det ville da se underligt ud. Der er jo lidt nogle høje træer mod vest, men der skal jeg højere op end huset for at komme over.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nedenstående viser en lidt anderledes antenne, men du kan se forskellen.
a) er lodret somThisted
b) er vandret, som de fleste andre sendere bruger
I begge tilfælde er senderen til højre for billedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis