Digital tv antenne ?

Hej til Jer. Og godt nytår.
Jeg søger her da vores gamle tv antenne (mer en 20 år) Ofte er begyndt at fryse billedet. Vi har en Strong digital box til vores ældre fjernsyn. Og deres support mener at det er kablet eller antennen eller begge. det er galt med. Antennen er den gamle tv2-antenne som sidder højt, så højt at jeg ikke længere kan komme derop. Er det muligt at etablere noget andet som ikke sidder så højt, men som kan dække vores tv behov. Løgstør er nok ca 40km fra masten ved Ålborg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Og godt nytår. Jeg søger her da... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jacob. Er det sådan en her. link til LTE filter  Og kan jeg så sætte det ind som samleled der hvor der er en plastic samler? og købe 2 f-stik han?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
I skal lige være opmærksom på at et sådan filter dæmper signalet generelt, så hvis 800 MHz støj ikke er problemet, er det mere til skade end til gavn.

Hvis modtager boksen er af god kvalitet, burde det ikke være nødvendigt. I dag er modtagere til antenner af meget blandet kvalitet. Desværre opgiver producenterne sjældet data så man kan sammenlige. Man skal se på følsomhed og selektivitet.


Hej Gode Ven jeg ikke ved en disse om antenner og signaler så jeg spørger derfor ud i det blå, men er indtil nu ikke blevet synderligt klogere.  " Man skal se på følsomhed og selektivitet. " det her bliver jeg jo ikke klogere af. Det eneste jeg indtil nu har fundet ud af er at det nok er smart at skifte den plastic samledims. Om boxen er god eller dårlig svæver i vinden, men det virkede da vi købte den dengang man sløjfede det analoge signal. som vores tv kunne forstå.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er også min pointe, hvis selve antennen har virket før, virker den sikker også nu. Kig på kablet, før du skifter antenne.

Du nævner selv et stykke nede i tråden, at der kan være noget med en samling.  Så start der.

Mine tekniske kommentarer, var mest for at fortælle, at boksen kan være krævende. Modtagerdelen i nyt udstyr er ofte ringere end det var i et B&O tv for 40 år siden.
Det er self fint at skifte den samledims, men Når der ude på masten er en uhf sløjfet til en vhf som så levere signalet til tvboxen, så har jeg svært ved at tro at der er samletingen inde i huset som er problemet.
Men det er jo sjovt at se denne tråd hvor jeg stiller et spørgsmål og forsøger at forklare hvorfor jeg stiller det, men alle svar handler om noget andet som jeg ikke har spurgt om. Og det er jo fint hvis ingen kan/vil svare på det oprindelige spørgsmål, men det er det jeg stadig sidder tilbage med.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Er det det her svar du mangler som det første?

Man kan ikke sige noget om det er muligt at have en antenne lavere. Det er afhængigt af landskab mellem modtager og sender. Men hvis det har virket før, burde du undersøge om det du har er i orden. Start med kablet.

men Når der ude på masten er en uhf sløjfet til en vhf som så levere signalet til tvboxen, så har jeg svært ved at tro at der er samletingen inde i huset som er problemet.
Det er da først nu, du nævner ,at der er sløjfet fra UHF til VHF, det er da en oplysning, du burde have givet i begyndelsen af dit spørgsmål fordi jo flere samlinger jo flere fejlmuligheder. Bruger du begge antenner? Hvis du kan nøjes med en UHF antenne, så monter sådan en og lad resten sidde ubenyttet. Kan du ikke få en nabo eller en af sønnerne til at fjerne, det du ikke bruger uden brug af lift eller lange stiger?

fase
Billedet fryser når tv signalet ind i mellem bliver for svagt , årsagen kan være mange , og det vil kun være det rene gætteri  , du kan jo købe en ny antenne og sætte den så højt som  du magter , og nyt kabel , 40 km afstand kræver nok en stor 91 element antenne  som sagtens  vil give jer et stabilt signal , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Fabrin du har helt ret i at det burde være nævnt i starten, men jeg tænkte overhovedet ikke over det før jeg lige var ude og se hvordan et egentlig så ud. men igen det ændre jo ikke ved at jeg ikke kan komme op og ændre på det. Og det derfor alt andet lige stadig vil være lettere at etablere noget nyt. Jeg havde jo håbet at der hvade været en kyndig sjæl som kunne linke til en antenne + kabel + stik. det er ofte set herinde i andre sammenhænge.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Karl smart kan du linke til en 91element antenne jeg fandt ikke en ved en søgning? Bare så jeg ved hvad du mener.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis