Rystende 380v motor på søjleboremaskine

Hej. Håber nogen kan hjælpe med at læse dette problem. Når jeg tænder på kontakten er det som om motoren ryster lidt, hvis jeg trykker palen på kontakten 2 mm tilbage, uden at afbryde strømmen holder den op med at ryste og kører perfekt. 🤔. Nogen der ved hvorfor?
Hej. Håber nogen kan hjælpe med at læse dette... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at måle spænding på motorledningerne, når motoren kører?

fase
Du kan begynde på det sted, hvor motoren en tilsluttet. Du skal måle mellem ledningerne to og to og voltmeteret skal vise omkring 380V.  Du skal være meget opmærksom på at du arbejder med spænding på anlægget.

fase
Ok. Vi du være sød lige at skære det ud i pap. Jeg har temmelig stor respekt for strøm?👍. Er det feks. Mellem de 2 stofledninger gul og grøn eller er det mellem stofledning gul og plasticledning sort.  Billede vedhæftet. 
Ok. Har nu målt med disse indstillinger på voltmeter (se billede).
Resultat.
Rød/grøn 230
Rød/gul 230
Grøn/gul “OL”. Tror det er fordi den går over 300

Er det rigtigt målt?, og hvad siger resultatet dig?
🙏
Det er stadig sådan at når jeg skubber palen på kontakten bare 2 mm tilbage fra helt tændt og holder den der, så kører den lydløst. 
Prøv at mål mellem, blå- hvid      blå- sort    hvid-sort.
Der skulle gerne være omkring 400 volt, viser dit instrument OL er det også fint..

Vi prøver igen, i morgen --
ReneP skrev den 15-11-2022 13:16:19

Det er stadig sådan at når jeg skubber palen på kontakten bare 2 mm tilbage fra helt tændt og holder den der, så kører den lydløst. 

 Jeg holder på at din kontakt skal skiftes. Så uanset diverse målinger siger din beskrivelse, at der er fejl på kontakten.


fase
Ok resultat af måling.
Blå/hvid 230
Blå/ sort 230
Hvid/ sort “OL”
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis