Rystende 380v motor på søjleboremaskine

Hej. Håber nogen kan hjælpe med at læse dette problem. Når jeg tænder på kontakten er det som om motoren ryster lidt, hvis jeg trykker palen på kontakten 2 mm tilbage, uden at afbryde strømmen holder den op med at ryste og kører perfekt. 🤔. Nogen der ved hvorfor?
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om der mangler en fase. Tror din kontakt er defekt.

Hvad er det for en kontakt? Billede.

fase
Hermed billeder 👍
Du skal være forberedt på at skifte kontakten. Uden at se et billede af kontakten med dæksklet skruet af, er det svært at se om kontakten kan erstattes.

fase
Annonce
Ok tager lige et billede med afmonteret dæksel i morgen...
Du kan prøve at efterspænde alle ledningsforbindelser, samt give kontakten noget kontaktrens, samtidig med du tænder/slukker på kontakten.
Du skal afbryde strømmen når du bruger kontaktrens, og vente med at tilslutte strømmen indtil kontaktrensen er fordamper.

Vi prøver igen, i morgen --
Eller lettere endnu, for at undersøge om det er kontakten der volder problemer:
Afbryd den sikringsgruppe du har forbundet dyret til.
Flyt ledningerne i afbryderen så denne er kortsluttet.
Tænd og sluk gruppen et antal gange og hold øje med om fejlen stadig er der.
Er den det ligger fejlen ikke i afbryderen.
Er fejlen der ikke længere mangler du en ny afbryder medmindre du kan få den ok vha je_ns’ råd.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Flyt ledningerne i afbryderen så denne er kortsluttet.
For at undgå misforståelser så menes der at samle de 3 + 3 ledninger 2 og 2 så det går uden om afbryder. Eller sætte 3 stumper ledning ind så afbryderen ikke er i brug.
På den måde kan du tænde på gruppeafbryder og konstatere om fejlen stadig er der.
Jeg mener nu ikke det er nødvendig da trådstarters beskrivelse tydelig viser at det er i afbryder. Enten løs forbindelse ved en ledning eller slidt kontaktsæt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har Efterspændt alle ledninger, så nu får den en omgang kontaktens i eftermiddag. Kontakten kan fint skiftes, men kan kan man evt skifte kontaktsættet?  Billeder uden dæksel følger 👍
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis