Stenhøj 500 liters 3 cylinder kompressor

Hej, jeg har sådan en 500 liters 3 cylinder stenhøj kompressor, som jeg mangler en 'dims' til.. det er ikke en stjerne starter men en anden, men ærligt forstår jeg det ikke.. nogle der kan guide mig? Måske et link hvor jeg kan læse om det eller evt forklare mig det? :) 
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en soft-starter du tænker på?
Har du prøvet om du kan starte den direkte?
Trykaflastningen når kompressoren stopper gør starten lettere.

Søren O
Jeg fik afvide at der skulle et relæ imellem, sikringen slår fra når jeg prøver, og ja den er testet og han havde den indbygget der hjemme, om det er en soft starter ved jeg ikke, det er en mulighed
Med relæ menes nok motorværn. Det beskytter motoren mod overblastning, og hvis der mangler en fase.
Hvor stor er motoren og dine sikringer?

Søren O
Ja, han snakkede om noget motor og overbelastning det rigtig  :D puha, kan ikke huske ud over det er 3 cylinder 500 liters. Jeg kan tage nogle billeder af de forskellige plader imorgen :)
Er sku for nysgerrig, så fik lige taget nogle billeder  :p 
Annonce
Medmindre dine sikringer er større en 16 ampere, vil det nok komme til at knibe, nok især hvis det er automatsikringer, og hvis der er andet på den gruppe.
Men en softstarter, eller en frekvensomformer ville måske kunne gøre det muligt, evt med en magnetventil, der lukker luften ud, indtil kompressoren er oppe i omdrejninger.

Jeg har en Stenhøj kompressor, med en 4 kw motor, det kan lige gå md direkte start, på 16 amperes sikringer..(der er ikke andet på den gruppe)

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har kun 16 amp, og det havde ham jeg købte den af også  kun 🤔 
Har du evt et link til sådan en soft starter 
Dit sidste billede viser ret sikkert motorværnet.


Søren O
Sidste billede er også den man tænder og slukker på. Men fik afvide at der skulle noget imellem et sted?
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis