Stenhøj 500 liters 3 cylinder kompressor

Hej, jeg har sådan en 500 liters 3 cylinder stenhøj kompressor, som jeg mangler en 'dims' til.. det er ikke en stjerne starter men en anden, men ærligt forstår jeg det ikke.. nogle der kan guide mig? Måske et link hvor jeg kan læse om det eller evt forklare mig det? :) 
Hej, jeg har sådan en 500 liters 3 cylinder... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er vi tilbage ved det magnetbetjente motorværn. Så skal pressostaten kun give een styrestrøm, som så aktiverer et relæ. I “enden” af relæet monteres selve motorværnet.

Søren O
Søren O skrev den 03-10-2022 13:48:21

Så er vi tilbage ved det magnetbetjente motorværn. Så skal pressostaten kun give een styrestrøm, som så aktiverer et relæ. I “enden” af relæet monteres selve motorværnet.

 Kan du evt finde et link til sådan et ? Tror måske det er sådan et jeg skal have fat i :)

Kan du ikke tage låget af den grå kasse med to trykknapper, så det er til at se, hvad der er i den. Måske er det et magnetbetjent motorværn. Kan du ikke også talåget af trykafbryderen og lægge billeder af begge op i et svar?

fase
Her er lidt billeder. Der er 2 ledninger der er klippet, måske det er der, hvor der skal være et relæ imellem ?
Billeder viser en håndbetjent motorværn og en trykafbryder som kun er monteret med 2 ledninger. Det er lavet på en måde så alle 3 kontaktsæt bliver benyttet.
Det kan simpelthen ikke fungere sammen. Og der er ikke plads til relæ i boksen med den håndbetjente motorværn. Mon ikke de 2 ledninger som sidder i kronemuffer kommer fra trykafbryder, og ikke er tilslutte noget. 
Du skal have magnet betjent motorværn på, til erstatning for den håndbetjente. . Den kan se sådan her ud. link 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 04-10-2022 22:06:26

Billeder viser en håndbetjent motorværn og en trykafbryder som kun er monteret med 2 ledninger. Det er lavet på en måde så alle 3 kontaktsæt bliver benyttet.
Det kan simpelthen ikke fungere sammen. Og der er ikke plads til relæ i boksen med den håndbetjente motorværn. Mon ikke de 2 ledninger som sidder i kronemuffer kommer fra trykafbryder, og ikke er tilslutte noget. 
Du skal have magnet betjent motorværn på, til erstatning for den håndbetjente. . Den kan se sådan her ud. link 

 Du glemte vist et link :D 

Østie skrev den 05-10-2022 14:23:42

ev elmand skrev den 04-10-2022 22:06:26

Billeder viser en håndbetjent motorværn og en trykafbryder som kun er monteret med 2 ledninger. Det er lavet på en måde så alle 3 kontaktsæt bliver benyttet.
Det kan simpelthen ikke fungere sammen. Og der er ikke plads til relæ i boksen med den håndbetjente motorværn. Mon ikke de 2 ledninger som sidder i kronemuffer kommer fra trykafbryder, og ikke er tilslutte noget.
Du skal have magnet betjent motorværn på, til erstatning for den håndbetjente. . Den kan se sådan her ud. link

 Du glemte vist et link :D 

 Det kunne være sådan et her, det er dog med spolespænding på 230 volt, så det kræver at Nul er ført frem. Link

Du kan jo også beholde dit håndbetjente motorværn, og indsætte en kontaktor (relæ), men det kræver så en indbygningskasse.




Vi prøver igen, i morgen --
Ja jeg glemte link undskyld,men det var vist lige netop sådan en som Je_ns viser

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis