Kommentarer til projekt: Tilbygning til ældre Kalmarhus

Her samles kommentarer til projektet: Tilbygning til ældre Kalmarhus

Kommentarer vises både her og på projektet.

ikje
Her samles kommentarer til projektet: Tilbygning... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til trådstarter. 
Jeg er slet ikke i tvivl om du ved smag og behag er forskelligt.
Du har lavet en tilbygning der funktionelt opfylder jeres behov.. Fedt.. 
Om det æstetisk opfylder alles 7 milliarder menneskers holdning.. Tjae.. Og hvad så.
Jeg syntes personligt det er godt men smag er forskelligt generationer i mellem og sådan er det.. Der er plads til os alle.. 
Held og lykke med projektet 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Ikje: Du burde selv have undersøgt mulighederne inden du startede projektet. Hvorfor ikke det indlysende hvad producenten gennem årene har publiceret om deres modulopbyggede typehuse?

Hvorfor pegede dine såkaldte fagfolk ikke på den mulighed?

Trøst dig med at det første hus bygger man til sine fjender. Det andet til sine venner, og først det tredje hus bygger man til sig selv.

Mads: Har man alligevel tænkt sig at rydde op efter sig selv med en flammekaster når man stiller træskoene, er dit råd ganske udmærket.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Dr det mig der er blind, eller har du ikke lagt foto op af det færdige resultat, både inde og ude?

Mvh. Christian M
 

@Mads Tak - jeg er helt enig.

@Christian De seneste billeder viser status netop nu. Vi har fået taget 95 pct færdig og regner med at begynde at lukke huset inden for 14 dage.

@rantzau Hver sin smag, det har jeg respekt. Belæringer og nedgøring af ‘såkaldte fagfolk’ gider jeg ikke forholde mig til.

ikje
Kan folk ikke være ligeglade med alt det æstetiske, tråsstarter er jo tilfreds? Hold da sådan nogle nedgraderende holdninger for sig selv. 

Jeg troede lav-det-selv var til for at give gode råd og fif, og egentlig bare give god stemning til hinanden. Jovist, vi kan ikke være enige om alt, og hvordan tingene skal udføres, men den der kommentar var fuldstændig unødvendig og bar intet indholdsrigt med sig. 

Mvh Lasse
Annonce
LasseTB skrev den 11-06-2022 09:13:07

Kan folk ikke være ligeglade med alt det æstetiske, trådstarter er jo tilfreds? Hold da sådan nogle nedgraderende holdninger for sig selv. 

Jeg troede lav-det-selv var til for at give gode råd og fif, og egentlig bare give god stemning til hinanden. Jovist, vi kan ikke være enige om alt, og hvordan tingene skal udføres, men den der kommentar var fuldstændig unødvendig og bar intet indholdsrigt med sig. 

 At siden her er en lav-det-selv side, udelukker vel ikke at man giver udtryk for sin mening om arbejdet, enten meningen er positiv eller negativ. Du bliver nok nødt til at respektere, men ikke nødvendigvis acceptere kritiske indlæg om dette og hint. Nogle gange kan kritik også give anledning til at se med andre øjne på opgaven og måske åbne for andre og  måske bedre løsninger. Endelig er der jo den løsning, hvis man ikke vil have kritik, at ens projekt ikke bliver vist her på siden. Jeg synes i øvrigt at tonen generelt er pæn, og der bliver *talt/svaret pænt" i indlæggene. Nogen gange bliver der spurgt om ting, som man kunne få svar på ved at besøge det lokale byggemarked, hvor man samtidig kunne se og føle på tingene samt gå på oplevelse og måske sige, nåh det er sådan, eller aha det er sådan det hænger sammen. 



fase
Jeg er enige langt hen af vejen, men jeg synes stadig det var en meget kedelig kommentar. Det var sådan lidt lort med lort på. 😏

Men ja enig, hvis man ikke vil have folks mening skal man selvfølgelig ikke publicere det.

Mvh Lasse
Jeg er  i tvivl, om nogle af ovenstående kommentarer er møntet på min reaktion, men uanset vil jeg blot føje nogle enkelte bemærkninger til debatten ovenfor.

Jeg bruger LDS præcist, som LasseTB skriver ovenfor. Til at få gode råd til tekniske/faglige problemstillinger - og til at søge inspiration. Jeg har eksempelvis hentet mange gode ideer herfra:

https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2496

Jeg har også haft konkrete udfordringer, som jeg har søgt svar på - og fået gode råd. Og tak for det.

Når jeg har lagt vores eget projekt ud her, er det dels for at kunne referere til det, når der dukker ting op, som jeg kan være usikker på. Og selvfølgelig også i et beskedent håb om, at det måske kan være noget, der inspirere andre - eller, gys, overbevise dem om, at de bestemt ikke skal gøre som os.

Vi har alle forskellig smag og har forskellig syn på værdien af om- og tilbygninger. Det gælder også det projekt, vi har gang i. Når jeg er blevet spurgt til det eller har fået kommentarer, har jeg svaret og redegjort for de valg, vi har taget. Dejligt at folk engagerer sig og bruger tid til at skrive.

Jeg synes ikke, det giver mening at belære andre om, at de har en dårlig smag, at de ikke har tænkt sig om, at de burde have handlet anderledes, at deres rådgivere ikke har forstand på det, de rådgiver om osv. Når det handler om æstetik giver det til gengæld masser at mening at spørge til, hvad der er baggrunden for folks valg, hvad de vil opnå, hvorfor netop den løsning osv.

/Ib

 

ikje
På samme måde som der findes god og dårlig håndværk findes også god og dårlig arkitektur. Denne site er fuld af berettiget kritik af dårlig håndværk, men når talen kommer på dårlig arkitektur er der en udpræget berøringsangst.

Når nogen kalder sig fagfolk forpligter det. Jeg fastholder at trådstarter er blevet vildledt på det groveste af de såkaldte fagfolk. Det viste eksempel adskiller sig ikke fra andre skuffeprojekter der klaskes på huse uanset stilart. 

Det er kedeligt, intetsigende og så langt fra det eksisterende som man kan tænke sig, men gennemprøvet for maksimal profit til arkitekterne. 

Der har de såkaldte fagfolk svigtet på det groveste hvor trådstarter står tilbage med aben.

Bemærk at jeg kun klandre trådstarter for ikke at være skarp nok i de indledende faser.

Det er muligt at nogle kalder sig professionelle bare fordi de har anskaffet kommunens stiveste sømpistol eller afstiver deres ego i retorik som er arkitekters egentlige kompetence, men realiteten er at hovedparten af arkitekter er elendige amatører, hundehoveder, socialdemokrater og fusentaster der snylter på tidligere tiders håndfulde arkitekter der faktisk havde talentet.






Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak jeres begges svar, for jeg kan godt se hvad i nu mener. Så jeg bøjer mig i støvet, og må sige det nok mig der var lidt for hurtig i bemærkningen. Jeg tror bare jeg lod mig rive med i alt den hate der foregår på nettet nu til dags. Og i øvrigt var det slet ikke noget jeg skulle blande mig i, og håber i kan bære over med mig. 😊

Mvh Lasse 

Mvh Lasse
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også