Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook... Vis hele indlægget
100 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og i New York. ? ?
Men lad endelig ikke de danske sundheds myndigheder få nogen ros for god håndtering   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 05-03-2022 15:04:16

Og i New York. ? ?
Men lad endelig ikke de danske sundheds myndigheder få nogen ros for god håndtering   

I Amerika (USA) var man vist ret langsommelig med at komme op i omdrejninger - mht. til at holde afstand, bære mundbind og spritte hænder samt indføre restriktioner (forsamlinger, lukke butikker m.m.)  - sådan som jeg husker det.  

ev elmand skrev den 05-03-2022 15:04:16

Og i New York. ? ?

Jo de skal have ros for at have lukket ned og vaccineret den aldrende del af befolkningen plus de svage.  👍💪

Der hvor det kammer over for mig er når fuldstændig raske personer og børn ned til 5 år skal vaccineres. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Nogen der ved hvad coronaen samlet set har kostet statskassen i kroner og øre, og er det for lånte penge?
Frank Chr. skrev den 05-03-2022 13:00:53

Jeg synes generelt også at os der har fravalgt vaccinerne hidtil er blevet kanøflet en del af det store vaccineret flertal i samfundet - dog er det ligesom det klinger lidt af her på det sidste - nok fordi man ikke længere fra off. side anser corona virussen for en epidemi.   .. Ps. for et par uger siden læste jeg et sted at man med 100% sikkerhed kun kunne påvise at 6 personer i DK. ind til nu er døde udelukket pga. corona (og intet andet) - alle andre corona patienter er døde med corona.  

Hvis nu de 6 personer er fakta? Hvad ville tallet så være uden vacciner? Ang. at du føler dig kanøflet kommer jeg til at tænke på ordet martyr 🙄

Annonce
johnm skrev den 05-03-2022 17:08:42

Hvis nu de 6 personer er fakta? Hvad ville tallet så være uden vacciner? 

Godt spørgsmål - men sådan som jeg forstod artiklen, var de 6 reg. tilfælde jævnt fordelt over de ind til nu 2 år coronaen har hærget - fordi hvor lang tid gik der inden vi fik de første vacciner efter coronaens indtog..! den u-vaccineret periode bør vel tælles med..

ev elmand skrev den 05-03-2022 12:16:27

Jeg ser at det er Rantzau der oprindelig har startet tråden, ellers ville jeg nok undskylde til trådstarter at debatten kører meget i ring. 
Men sådan er det nok når "gamle sure mænd" og " dem med sølvpapirhatte" går i clinck`s med hinanden   
Jeg holder meget af jer begge her på siden, men både os, vore børn og børnebørn følger dog vaccinationer.  

Se Erik det er jo en saglig dialog / diskussion. Ingen nedladende ord eller angreb. 

Du forklarer at det mest rigtige for jeres familie er at tage alle vacciner. Super 💪👍
Det skal i holde fast i for det er rigtigt for jer. 
Jeg selv gør noget andet men hvor dejligt man kan snakke om det. 
Hmm. Måske er du ikke alligevel en af dem fra yderpunkterne 🤗😏🥰

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Du skal ikke mistolke videre på min forklaring, i din egen kontekst. Det har ikke noget med min familie at gøre alene, vi er blot en del af ca. 85 % af den voksne befolkning.
Jeg mener som det også fremgår at det er essentiel at vaccinen blev opfundet hurtig, Godkendt ( midlertidig eller hvad du kalder det) hurtig 
OG at den er modtaget af en stor procentdel af den Europæiske befolkning herunder at der i DK  er så stor en procentdel der er vaccineret. 
Så blev der også plads til de få der af mange årsager ikke vil modtage den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der har fra dag 1. været tale om et tilbud at modtage vaccinen da den blev frigivet - ikke et krav fra sundhedsmyndernes side, men naturligvis anbefaler de vaccinen.

Enhver havde fra dag 1. retten til at sige nej tak til tilbuddet om vaccine uden af at begrunde hvorfor. Det er når lægmand anvender pseudovidenskab, fejltolkninger eller plukker i data som argument, at kæden hopper af.
Apropos tilbud eller presse til at blive vaccineret.
Gad vist hvad der var sket hvis f.eks. kun tyve pct. af befolkningen havde valgt at blive vaccineret?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis