Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook... Vis hele indlægget
100 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@MLU Benægter du mon at dit “pandemiliv” er blevet lettere og mere sikkert af at over 80 pct. af den danske befolkning har modtaget to doser?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand skrev den 23-02-2022 23:14:52

Jeg er ikke fra nogen yderpunkt. Det det vist svært at være når man er imellem de 85-90 % af den voksne befolkning der har fulgt vaccinationer.
I øvrigt så jeg lige  på P1 Huxi Bach og konspirations et eller andet. Det var i hvert fald underholdende. 

Mange jeg har snakket med har taget stikket fordi de følte sig tvunget til, eller har været skræmte for det ukendte. Derudover så har flere også fortrudt det, så derfor er det ikke ensbetydende med, at alle 85-90% er enige i, at det er løsningen. 

Ting bliver ikke rigtige af, at mange gør det. 

Ting bliver rigtige, for den enkelte, fordi de selv føler for det, og ikke fordi andre siger de skal gøre det 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

JohnLarsen skrev den 24-02-2022 01:29:58

@MLU Benægter du mon at dit “pandemiliv” er blevet lettere og mere sikkert af at over 80 pct. af den danske befolkning har modtaget to doser?

Mit liv er da helt klar blevet lettere efter den nye variant er kommet frem som brager derud ad med smitte på kryds og tværs, men som ikke ser ud til at ramme hårdt. 

Og vi havde da stadig restriktioner selvom mange var vaccineret så så meget lettere blev livet da heller ikke, eller hvad?
Igen. Jeg syntes der er super fint folk har valgt at lade sig vaccinere fordi de har følt for det. 

Statens serum institut har udgivet en rapport hvordan smitten og dødsfald har været blandt de forskellige aldersgrupper og vaccinerede og u-vaccinerede. Spændende læsning. Ca. 30% af alle vaccinerede er blevet smittet (rapporten udelukker de sidste 4 uger grundet Omicron) så kan man jo selv vurdere om det er flot eller skidt klaret af en vaccine   Den kan læses her:
Andet læsestof er her:

MLU:
Ja - det er faktisk ganske flot. Du overser at virus er den ultimative parasit. Du har stadig ikke forstået at de link du henviser til omtaler smitte og dødsfald og ikke vaccinens effektivitet. Du læser rapporterne som fanden læser biblen. 

Virus lever ved at udnytte cellerne hos den vært den besøger, men på forskellig måde. De har hverken celler, stofskifte eller evne til at formere sig ved egen hjælp. En biologisk virus består af et genom af DNA eller RNA og et antal enzymer, der er indlejret i en proteinkappe.

Du overser også at både smitteveje og inkubationstid er forskellige. Eksempelvis giver MFR vaccine livsvarig beskyttelse, hvor sæson influenza vaccine har væsentlig kortere beskyttelse. 

Begge grupper smitter gennem luftvejene med kort inkubationstid, hvor eksempelvis hepatitis-C smitter via tarmsystemet og inkubationstiden kan være op til 25 - 30 år.

Du har opfatter åbenbart stadig virus som en homogen organisme, og så er det forståeligt at du så let lader dig mislede.
Annonce
Hva faen snakker du om Rantzau 🤣
Et hvad ved du om hvordan jeg opfatter virusser?
Og 2. Rapporten viser antal der er vaccinnerede som er blevet smittet. Simpelt matematik. 

Suk! - det er håbløst at forklarer dig de grundlæggende parameter ved vira og vacciner.
Rantzau skrev den 24-02-2022 21:20:33

Suk! - det er håbløst at forklarer dig de grundlæggende parameter ved vira og vacciner.

Hva mener du med mislede når SSI melder ud at godt og vel 30% vaccineret bliver smittet? 

Uanset hvordan vira og vacinnen virker så ændre det jo ikke på det tal. Du kan komme med nok så mange fine gloser men uanset hvad så skriver SSI det her tal. Forhold dig til det. 

Dobbelt suk! 
Det er lige præcis hvad jeg gør Mads: Du udleder det modsatte af hvad SSI melder ud.

Mads: Du har valgt at udstille din inkompetence offentligt som enten kræver mod eller manglende intelligent.

Vi har forstået dit budskab og accepterer dit demokratiske valg der også inkluderer bunden af laveste forståelse af sammenhæng, men accepterer selvfølgelig ikke dit cherry plugin i data. 
Rantzau skrev den 02-03-2022 20:57:32

Dobbelt suk! 
Det er lige præcis hvad jeg gør Mads: Du udleder det modsatte af hvad SSI melder ud.

Mads: Du har valgt at udstille din inkompetence offentligt som enten kræver mod eller manglende intelligent.

Vi har forstået dit budskab og accepterer dit demokratiske valg der også inkluderer bunden af laveste forståelse af sammenhæng, men accepterer selvfølgelig ikke dit cherry plugin i data. 

Nej jeg har ikke inkompetence, det er noget du udleder, fordi vi er uenige. Igen, så skriver du ikke noget om, hvad SSI melder ud, du skriver blot et par fine gloser, hvilket er ironisk når du nu er så meget imod DJØF'er   

Kan du ikke blot skrive om SSI melder ud, at ca. 30% af alle vaccinerede er smittet eller ej?

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis