Kaloriferefyr

Efter flytning af fyret ville blæseren ikke længere slå til, tror dog det er ledningerne den er gal med så nu har jeg skiftet dem. Er bare ikke helt sikker på hvordan de tilsluttes, selvom jeg to billeder inden. Skulle have noteret hvilen fase der gik hvor hen osv. tænker strømme er ligeglad med farverne 😅
Kunne godt bruge lidt rådgivning

Mvh Christian. 
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget svært at se forbindelserne for neden på motorværnet. Kan du ikke tage et billede, hvor man kan se både til- og afgang?

fase
Er det sådan et værksteds varmluftsfyr ?
Hvor oliefyret først starter op, og når det er varmt nok, starter varmluftsblæseren, og den køre også et stykke tid efter oliefyret er slukket.
Det jeg har i mit værksted har to termostater, en der starter og stopper oliefyret.
Og en anden der starter og stopper blæseren, og med overophednings sikring, der afbryder alt strømmen.
(jeg har intet diagram til mit) og intet motorværn..

Den her ligner den på mit fyr, der styre blæseren
Den røde knap er overophedning

Vi prøver igen, i morgen --
Problemet er lidt at jeg nu har taget den af og trukket nye leder. Men har lige prøvet at tegne lidt på billederne, måske det gør det mere tydeligt 😅
Annonce
Vedhæftede filer:
Hej Jens, ja det er nemlig en til værkstedet og jeg kan heller ikke finde et diagram til det, desvære. Hvad sker der egentlig hvis ikke den slår fra ved overophedning?? Sprænger lortet så 🤯
Mit fyr køre udelukkende på 230 volt (lysnet)
køre dit på 3x400 volt og nul, dit oliefyr køre nok på 230 volt.

dit billede her kunne jo godt ligne en kontaktor, så styre en 3x400 volt blæser, og kontakteren bliver sikkert styret af blæsertermostaten, med 230 volt ?

Er det en kontaktor og du har tilsluttet strøm (pas nu på)
Trykker du her og blæseren starter op, er det styrestrøm eller termostat der driller.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis