Kaloriferefyr

Efter flytning af fyret ville blæseren ikke længere slå til, tror dog det er ledningerne den er gal med så nu har jeg skiftet dem. Er bare ikke helt sikker på hvordan de tilsluttes, selvom jeg to billeder inden. Skulle have noteret hvilen fase der gik hvor hen osv. tænker strømme er ligeglad med farverne 😅
Kunne godt bruge lidt rådgivning

Mvh Christian. 
Efter flytning af fyret ville blæseren ikke... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtigt.. oliebrænderen køre på 230v og strømmen her er kraft. Men det kan være at jeg måske bare skal køre den over på 230v også ? 
Prøver lige at smide bedre billeder ind i morgen, det er som om kvalitetet bliver forringet herinde 🤷🏼‍♂️ 
Motor ledninger er meget nemme at montere, derimod er termostat og overophedning noget vanskeligere.
Men der kommer sikkert en fase  via motorværn klemme 97 og 98 i den nederste del på relæet og så op til overophedning, derfra til termostat enhed som har 2 små knaster, Den på højeste temperatur tænder blæser , og den på laveste slukker blæser. Den ene er parallel med kontaktsæt på motorværn Klemme 7. og 8
Fase fra overophedning går sikkert også ned og ud til rumtermostat Denne styrer oliefyret. 
Overophedning er naturligvis vigtig. Næste sikkerhed er jo brandvæsen. Der skal ikke mere til end at din rem på blæser er slidt og den så ikke blæser luften væk fra fyret.
Hvis du får den i gang og det tilsyneladende virker så piller du lige en ledning af overophedning under oliefyrets opstart, og så skal den gå i stå. Få det hele i gang igen og lav samme nummer når blæser er kommet i gang. Så har du kontrolleret at det er monteret rigtig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Cool Erik

Vigtigt at den ikke overopheder, skal ingen brand havemå lige prøve at følge dine anvisning senere i dag 😊👍🏼 Jeg nåede lige at ta lidt billeder inden jeg kørte hjemmefra i morges. Smider dem lige ind.

Det kan selfølgelig også være jeg lige burde tjekke op på remmen, måske den er færdig og det slet ikke var ledningerne der gjorde det 🤔 om ikke andet så trængte de til en udskiftning 😅 

Annonce
Jeg ser du allerede har brugt en gul/grøn i din styring. Det er aldeles no-go da den kun må bruges til jordledning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis