PAS PÅ LED smart Pærer

PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer brænder lysdæmpere af, selv om der står i deres produktbeskrivelse at de er dæmpbare.

Jeg købte (desværre) 7 stk. 5W LED GU10 med RGBW, Dæmpning og WI-FI ledpærer af El Grossisten. Det var der ikke nogen problemer med, hurtig respons og hurtigt var pengene trukket på min konto, og varerne var på vej..

Fik først 3 stk. leveret, fik dem monteret og installeret, de virkede fint med min led godkendte lysdæmper og med app'en. Bestilte så 4 stk. mere, så jeg kunne få alle pærer skiftet ud med smart, (har 79 stk gu 10 spots som alle skulle skiftes ud med smart) gik igang med at monteret de sidste 4 stk. også, men da jeg satte nr. 7 pærer i begynder de 6 andre pærer der er monteret at blinke helt vildt i 30 SEK, og derefter går de ud.

Det viser sig så at de har brændt min lysdæmper af. Så jeg kontakter El Grossisten for at hører hvad jeg kan gøre, men får at vide efter at have skrevet en del mails at jeg kan returnere pærerne, men de vil ikke gøre noget ved min lysdæmper selvom at det er deres produkt der har ødelagt den. Selvom der står i produktbeskrivelsen på deres webshop at pærerne er dæmpbare, så pærerne er købt til lysdæmper.

El grossisten har erkendt i en mail at der står på webshoppen at pærerne er dæmpbare (der er også et symbol på emballagen der viser det) aligevel vil El grossisten ikke erstatte min lysdæmper selvom det er deres produkt der er skyld i at den er brændt af. Men det skal siges at de er så flinke at vedhæfte et link til en ny lysdæmper jeg kan købe af dem, i den mail hvor de skriver at de er fuldstændig ligeglade med at deres produkt ødelægger deres kunders installationer, og det ikke er deres problem.

Tak til El Grossisten for en helt utrolig dårlig service, så ved jeg da hvilke firma jeg ikke skal handle med mere, og aldrig anbefale til andre.
PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
... og det er de

Resten er op til dig og dine venner,!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Henrik71 skrev den 14-12-2021 16:52:18

 Ja men jeg er ikke elektriker, og hvor skulle jeg vide fra at disse pærer ikke kan kobles på en lysdæmper, de første 6 virkede fint med min dæmper. Det var først da nr. 7 blev koblet på.. Hvis din lokale tankstation har skrevet benzin på den pistol der kommer diesel ud af, ville du så ikke forvente at de dækker de skader din bil får når du tanker diesel på din benzinbil? 

 I dit opslag skriver du det er smart pære, er vi så enige om smart pærer er pære der kan styres via en app?

Via denne app kan de dæmpes, hvilket ofte virker meget bedre end en særskilt dæmper, da de ofte kan dæmpe markant lavere.

1. Hvorfor vil du have 2 dæmpere på samme pære?
2. Hvorfor tror du 2 forskellige dæmpere kan virke sammen? Du har jo heller ikke 2 gearstænger i din bil. Hvilket jo heller ikke ville virke særlig godt.
3. Gentager lige mig selv, men hvis du har købt smart pære, som du skriver, så kan de jo også dæmpe, bare ikke på den måde du vil have de skal kunne. Men alt det står jo i instruktionsmanualen til pærerne.

Så at du er så overrasket og sur på et firma der efter min mening har ydet en god service over for dig, er mig virkelig ubegribeligt.

En anden ting der undrer mig, men igen, jeg er ikke elektriker, men du skriver at de første 6 virkede fint men at det skete da du satte nr 7 i. Skal jeg forstå det sådan at du har skiftet pærerne imens du har haft strøm på?
Henrik71 skrev den 14-12-2021 22:01:28

 Der var lige netop ikke noget at læse, udover at pærerne var dæmpbare!!

 Om det er din fortjeneste eller det har stået på hjemmesiden længe, skal jeg ikke gøre mig klog på, men nu og her står der på deres side, under din 5W GU10 LED pærer:

DIMM: dæmpningsfunktion - kun med Spectrum App

Der står det sort på hvidt, før man bestiller pæren, at man ikke skal have nogen lysdæmper foran, men at det er via app'en man styrer lysdæmpning/farve.

At du har kunnet sætte 6 i og det virkede ind til du satte den 7'ende i, er højst sansynligt pga. de resterende pærer i den lyskreds har kunnet holde den eksisterende lysdæmper kørende, og dine nye pærer at bygget til multi-spændings forsyning, så de kan fungerer mlm 100 og 250V på forsynings siden.

 


Steensen skrev den 15-12-2021 07:48:54

 Om det er din fortjeneste eller det har stået på hjemmesiden længe, skal jeg ikke gøre mig klog på, men nu og her står der på deres side, under din 5W GU10 LED pærer:

DIMM: dæmpningsfunktion - kun med Spectrum App

Der står det sort på hvidt, før man bestiller pæren, at man ikke skal have nogen lysdæmper foran, men at det er via app'en man styrer lysdæmpning/farve.

At du har kunnet sætte 6 i og det virkede ind til du satte den 7'ende i, er højst sansynligt pga. de resterende pærer i den lyskreds har kunnet holde den eksisterende lysdæmper kørende, og dine nye pærer at bygget til multi-spændings forsyning, så de kan fungerer mlm 100 og 250V på forsynings siden.

Trådstarter skriver jo netop de har ændret beskrivelsen af produktet efter han har klaget over det.  

Man kan i dag også gå ned i Brugsen og købe smart led pærer, der er jo heller ikke opsat en advarsel mod at sætte dem sammen med en lysdæmper.

Men dæmpbare er de jo, så i princippet er symbolet herfor jo berettiget.

Problematikken handler i virkeligheden om at verden er blevet mere kompleks, der er meget at tage stilling til, og alle kan ikke vide alt, om alle teknologier.

Elgrossisten kan ikke holdes til ansvar i min optik, ligesom Brugsen heller ikke ville kunne.

Man kan jo læse manualen på produktet før man installerer det. Og så i øvrigt gøre sig til vane at gøre dette for alle produkter, der kræver særlig indsigt at betjene.

Elektronikteknikeren
Annonce
Jeg plejer nu først at læse manual når det er gået galt   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Steensen skrev den 15-12-2021 07:48:54

 Om det er din fortjeneste eller det har stået på hjemmesiden længe, skal jeg ikke gøre mig klog på, men nu og her står der på deres side, under din 5W GU10 LED pærer:

DIMM: dæmpningsfunktion - kun med Spectrum App

Der står det sort på hvidt, før man bestiller pæren, at man ikke skal have nogen lysdæmper foran, men at det er via app'en man styrer lysdæmpning/farve.

At du har kunnet sætte 6 i og det virkede ind til du satte den 7'ende i, er højst sansynligt pga. de resterende pærer i den lyskreds har kunnet holde den eksisterende lysdæmper kørende, og dine nye pærer at bygget til multi-spændings forsyning, så de kan fungerer mlm 100 og 250V på forsynings siden.

 Ja, det er så noget de har skrevet efter at jeg henvendte mig til dem.. Så det viser jo bare at det ikke var beskrevet ordentligt på deres side inden.. 

Det kan godt være at det er derfor, jeg købte nogle pærer der var dæmpbare og ovenikøbet med et lysdæmper symbol på emballagen og de ødelagde min lysdæmper og el-grossisten vil ikke stå ved deres ansvar...

Gregeren skrev den 15-12-2021 17:44:01

Man kan i dag også gå ned i Brugsen og købe smart led pærer, der er jo heller ikke opsat en advarsel mod at sætte dem sammen med en lysdæmper.

Men dæmpbare er de jo, så i princippet er symbolet herfor jo berettiget.

Problematikken handler i virkeligheden om at verden er blevet mere kompleks, der er meget at tage stilling til, og alle kan ikke vide alt, om alle teknologier.

Elgrossisten kan ikke holdes til ansvar i min optik, ligesom Brugsen heller ikke ville kunne.

Man kan jo læse manualen på produktet før man installerer det. Og så i øvrigt gøre sig til vane at gøre dette for alle produkter, der kræver særlig indsigt at betjene.

 Databladet er læst der står ikke noget om at de ikke kan dæmpes eksternt. 

BTA Handyman skrev den 14-12-2021 22:18:37

 I dit opslag skriver du det er smart pære, er vi så enige om smart pærer er pære der kan styres via en app?

Via denne app kan de dæmpes, hvilket ofte virker meget bedre end en særskilt dæmper, da de ofte kan dæmpe markant lavere.

1. Hvorfor vil du have 2 dæmpere på samme pære?
2. Hvorfor tror du 2 forskellige dæmpere kan virke sammen? Du har jo heller ikke 2 gearstænger i din bil. Hvilket jo heller ikke ville virke særlig godt.
3. Gentager lige mig selv, men hvis du har købt smart pære, som du skriver, så kan de jo også dæmpe, bare ikke på den måde du vil have de skal kunne. Men alt det står jo i instruktionsmanualen til pærerne.

Så at du er så overrasket og sur på et firma der efter min mening har ydet en god service over for dig, er mig virkelig ubegribeligt.

En anden ting der undrer mig, men igen, jeg er ikke elektriker, men du skriver at de første 6 virkede fint men at det skete da du satte nr 7 i. Skal jeg forstå det sådan at du har skiftet pærerne imens du har haft strøm på?

 1. Fordi jeg godt vil have smartpærer, og min installation som er 2 år gammel er med lysdæmper, derfor købte jeg (troede jeg) pærer der var dæmpbare.. Jeg brugt jo ikke lysdæmper en da de brændte den af. 

2. Jøsses en sammenligning, der står på emballagen at de er dæmpbare med lysdæmper, og på hjemmesiden står der at de er dæmpbare. Det der står på hjemmesiden nu er noget de har tilføjet.

3. Nej der står ikke noget om at de ikke kan dæmpes med lysdæmper.

Kontakten var slukket, og efter jeg havde sat hver pære i blev det tjekket og de blev koblet op på app'en. Da jeg så tændte kontakten EFTER jeg havde sat pæren i brænder den af.. 
Gregeren skrev den 15-12-2021 17:44:01

Man kan i dag også gå ned i Brugsen og købe smart led pærer, der er jo heller ikke opsat en advarsel mod at sætte dem sammen med en lysdæmper.

Men dæmpbare er de jo, så i princippet er symbolet herfor jo berettiget.

Problematikken handler i virkeligheden om at verden er blevet mere kompleks, der er meget at tage stilling til, og alle kan ikke vide alt, om alle teknologier.

Elgrossisten kan ikke holdes til ansvar i min optik, ligesom Brugsen heller ikke ville kunne.

Man kan jo læse manualen på produktet før man installerer det. Og så i øvrigt gøre sig til vane at gøre dette for alle produkter, der kræver særlig indsigt at betjene.

 Eller også er det ikke.. For de er jo ikke dæmpbare med lysdæmper.. 

Manualen er læst inden.. Og der står intet om at de ikke kan kobles op med dæmper..

Uanset hvad så har el-grossisten ikke ståt ved der produkt og derfor advarer jeg andre mod deres elendige kundeservice.. 
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis