PAS PÅ LED smart Pærer

PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer brænder lysdæmpere af, selv om der står i deres produktbeskrivelse at de er dæmpbare.

Jeg købte (desværre) 7 stk. 5W LED GU10 med RGBW, Dæmpning og WI-FI ledpærer af El Grossisten. Det var der ikke nogen problemer med, hurtig respons og hurtigt var pengene trukket på min konto, og varerne var på vej..

Fik først 3 stk. leveret, fik dem monteret og installeret, de virkede fint med min led godkendte lysdæmper og med app'en. Bestilte så 4 stk. mere, så jeg kunne få alle pærer skiftet ud med smart, (har 79 stk gu 10 spots som alle skulle skiftes ud med smart) gik igang med at monteret de sidste 4 stk. også, men da jeg satte nr. 7 pærer i begynder de 6 andre pærer der er monteret at blinke helt vildt i 30 SEK, og derefter går de ud.

Det viser sig så at de har brændt min lysdæmper af. Så jeg kontakter El Grossisten for at hører hvad jeg kan gøre, men får at vide efter at have skrevet en del mails at jeg kan returnere pærerne, men de vil ikke gøre noget ved min lysdæmper selvom at det er deres produkt der har ødelagt den. Selvom der står i produktbeskrivelsen på deres webshop at pærerne er dæmpbare, så pærerne er købt til lysdæmper.

El grossisten har erkendt i en mail at der står på webshoppen at pærerne er dæmpbare (der er også et symbol på emballagen der viser det) aligevel vil El grossisten ikke erstatte min lysdæmper selvom det er deres produkt der er skyld i at den er brændt af. Men det skal siges at de er så flinke at vedhæfte et link til en ny lysdæmper jeg kan købe af dem, i den mail hvor de skriver at de er fuldstændig ligeglade med at deres produkt ødelægger deres kunders installationer, og det ikke er deres problem.

Tak til El Grossisten for en helt utrolig dårlig service, så ved jeg da hvilke firma jeg ikke skal handle med mere, og aldrig anbefale til andre.
PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Henrik71 skrev den 14-12-2021 09:58:16

Hvis de vil sælge deres produkter til kunder som ikke har en uddannelse indenfor el, så må de sørge for at deres faktablad og produktbeskrivelse stemmer over ens med det deres produkter kan eller ikke kan.

Nu er det jo svært at vide, hvad du har fået oplyst, hvis forhandleren har præciseret produktoplysningerne på siden senere, men som du beskriver det, så har du bestilt og modtaget en lyskilde, som kan dæmpes med app. Det er vel indiskutabelt at det dermed er en dæmpbar lyskilde. At du så ikke er opmærksom på, at produktet ikke virker sammen med din eksisterende installation, er det svært at klandre forhandleren for. Samtidig yder forhandleren en fantastisk service, ved at tage dit fejlkøbte produkt retur, og har endda forbedret produktoplysningerne på siden efterfølgende, så andre med begrænset viden om lyskilder ikke kommer til at begå samme fejl. Der er meget svært at se, hvad forhandleren skulle gøre anderledes

Jeg må sige, at jeg synes du har urealistiske forventninger til hvad en forhandler skal dække af skader, du selv har forvoldt. Fylder du benzin på din diesel bil, mener du så, at tankstationen skal dække skaderne på din bil, fordi de ikke oplyste i et faktablad på standeren, at det kunne skade din bil? Eller må tankstationer kun sælge benzin til mekanikere, som er uddannede inden for motorer, og dermed er bekendt med problemstillingen?

Men igen, har du taget kontakt til dit forsikringsselskab og fået dem til at dække skaden? Det er jo det man har en forsikring til.
Hvis du trykker på dit " navn" så kommer der en oversigt over opslag. De første 8 er Aloc sagen og de sidste er  el-grossisten sagen.
Jeg læste med interesse dine og andres svar i Aloc sagen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Henrik71 skrev den 14-12-2021 09:58:16

 Hvis de vil sælge deres produkter til kunder som ikke har en uddannelse indenfor el, så må de sørge for at deres faktablad og produktbeskrivelse stemmer over ens med det deres produkter kan eller ikke kan.

 Jeg ved da at 2 dæmpere på samme lyskilde er dømt til at gå galt. Og at det faktisk ikke er helt så simpelt at dæmpe en led da din led sagtens kan være designet til det, ligesom din dæmper også sagtens kan, men ikke nødvendigvis sammen da det formentlig er 2 forskellige mærker. Derfor nyd du har fået smart light. Dæmp dem via din tlf, fjernbetjening eller hvad der nu kan fåes til de pære.

Skal lige siges at jeg er langtfra elektriker, og alligevel ved jeg at det er en dårlig kombi du har forsøgt dig med. Eksemplet med benzin på en diesel bil, en anden bruger nævner, beskriver egentlig meget godt denne situation.
Shell og andre skriver at det det kommer ud af deres dieselstandere er brændstof til biler!
Det betyder ikke at det kan anvendes i alle slags biler. Jeg kan f.eks. ikke anbefale det i biler med benzinmotor :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand skrev den 14-12-2021 11:54:40

Hvis du trykker på dit " navn" så kommer der en oversigt over opslag. De første 8 er Aloc sagen og de sidste er  el-grossisten sagen.
Jeg læste med interesse dine og andres svar i Aloc sagen. 

 Så kan du vel også se at jeg har et opslag om alloc sagen, og en del svar.. 

Annonce
jenshøj skrev den 14-12-2021 11:03:19

Nu er det jo svært at vide, hvad du har fået oplyst, hvis forhandleren har præciseret produktoplysningerne på siden senere, men som du beskriver det, så har du bestilt og modtaget en lyskilde, som kan dæmpes med app. Det er vel indiskutabelt at det dermed er en dæmpbar lyskilde. At du så ikke er opmærksom på, at produktet ikke virker sammen med din eksisterende installation, er det svært at klandre forhandleren for. Samtidig yder forhandleren en fantastisk service, ved at tage dit fejlkøbte produkt retur, og har endda forbedret produktoplysningerne på siden efterfølgende, så andre med begrænset viden om lyskilder ikke kommer til at begå samme fejl. Der er meget svært at se, hvad forhandleren skulle gøre anderledes

Jeg må sige, at jeg synes du har urealistiske forventninger til hvad en forhandler skal dække af skader, du selv har forvoldt. Fylder du benzin på din diesel bil, mener du så, at tankstationen skal dække skaderne på din bil, fordi de ikke oplyste i et faktablad på standeren, at det kunne skade din bil? Eller må tankstationer kun sælge benzin til mekanikere, som er uddannede inden for motorer, og dermed er bekendt med problemstillingen?

Men igen, har du taget kontakt til dit forsikringsselskab og fået dem til at dække skaden? Det er jo det man har en forsikring til.

 Nej men der er skrevet diesel ved det håndtag der kommer benzin ud af, så ville jeg nok forvente at de erstatter det der er ødelagt..

BTA Handyman skrev den 14-12-2021 14:58:21

 Jeg ved da at 2 dæmpere på samme lyskilde er dømt til at gå galt. Og at det faktisk ikke er helt så simpelt at dæmpe en led da din led sagtens kan være designet til det, ligesom din dæmper også sagtens kan, men ikke nødvendigvis sammen da det formentlig er 2 forskellige mærker. Derfor nyd du har fået smart light. Dæmp dem via din tlf, fjernbetjening eller hvad der nu kan fåes til de pære.

Skal lige siges at jeg er langtfra elektriker, og alligevel ved jeg at det er en dårlig kombi du har forsøgt dig med. Eksemplet med benzin på en diesel bil, en anden bruger nævner, beskriver egentlig meget godt denne situation.

 Ja men jeg er ikke elektriker, og hvor skulle jeg vide fra at disse pærer ikke kan kobles på en lysdæmper, de første 6 virkede fint med min dæmper. Det var først da nr. 7 blev koblet på.. Hvis din lokale tankstation har skrevet benzin på den pistol der kommer diesel ud af, ville du så ikke forvente at de dækker de skader din bil får når du tanker diesel på din benzinbil? 

Jeg er ikke elektriker, og hvor skulle jeg vide fra at disse pærer ikke kan kobles på en lysdæmper, de første 6 virkede fint med min dæmper. Det var først da nr. 7 blev koblet på..
Kunne man tænke sig, at der var noget galt med den 7. pære, siden det virkede med de 6 første?

fase

 Nej men der er skrevet diesel ved det håndtag der kommer benzin ud af, så ville jeg nok forvente at de erstatter det der er ødelagt..

Jo, men nu forudsætter du at køberen kan læse, og forstår det han læser, uanset om det forekommer kompliceret eller ej.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 14-12-2021 21:59:22

Jo, men nu forudsætter du at køberen kan læse, og forstår det han læser, uanset om det forekommer kompliceret eller ej.

 Der var lige netop ikke noget at læse, udover at pærerne var dæmpbare!!

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis