PAS PÅ LED smart Pærer

PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer brænder lysdæmpere af, selv om der står i deres produktbeskrivelse at de er dæmpbare.

Jeg købte (desværre) 7 stk. 5W LED GU10 med RGBW, Dæmpning og WI-FI ledpærer af El Grossisten. Det var der ikke nogen problemer med, hurtig respons og hurtigt var pengene trukket på min konto, og varerne var på vej..

Fik først 3 stk. leveret, fik dem monteret og installeret, de virkede fint med min led godkendte lysdæmper og med app'en. Bestilte så 4 stk. mere, så jeg kunne få alle pærer skiftet ud med smart, (har 79 stk gu 10 spots som alle skulle skiftes ud med smart) gik igang med at monteret de sidste 4 stk. også, men da jeg satte nr. 7 pærer i begynder de 6 andre pærer der er monteret at blinke helt vildt i 30 SEK, og derefter går de ud.

Det viser sig så at de har brændt min lysdæmper af. Så jeg kontakter El Grossisten for at hører hvad jeg kan gøre, men får at vide efter at have skrevet en del mails at jeg kan returnere pærerne, men de vil ikke gøre noget ved min lysdæmper selvom at det er deres produkt der har ødelagt den. Selvom der står i produktbeskrivelsen på deres webshop at pærerne er dæmpbare, så pærerne er købt til lysdæmper.

El grossisten har erkendt i en mail at der står på webshoppen at pærerne er dæmpbare (der er også et symbol på emballagen der viser det) aligevel vil El grossisten ikke erstatte min lysdæmper selvom det er deres produkt der er skyld i at den er brændt af. Men det skal siges at de er så flinke at vedhæfte et link til en ny lysdæmper jeg kan købe af dem, i den mail hvor de skriver at de er fuldstændig ligeglade med at deres produkt ødelægger deres kunders installationer, og det ikke er deres problem.

Tak til El Grossisten for en helt utrolig dårlig service, så ved jeg da hvilke firma jeg ikke skal handle med mere, og aldrig anbefale til andre.
PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Henrik71 skrev den 15-12-2021 18:49:16
Manualen er læst inden.. Og der står intet om at de ikke kan kobles op med dæmper..
Der står vel heller ikke noget om, at den kan! I databladet som linkes på forhandlerens side står "Dimable: SMART".

...der står på emballagen at de er dæmpbare med lysdæmper
Så er det jo en anden sag. Men hvis embalagen er den, som er vist på forhandlerens side, så står der at pæren er dæmpbar. Ikke at den er dæmpbar med ekstern dæmper.

Uanset hvad så har el-grossisten ikke ståt ved der produkt og derfor advarer jeg andre mod deres elendige kundeservice.. 
Du mener den fantastiske kundeservice, hvor de har taget et produkt retur fordi det ikke var kompatibelt med dit setup, og hvor det produkt de får tilbage måske er beskadiget pga. forkert anvendelse? Det havde de jo på ingen måde behøvet.

Hvordan går det med din forsikring?

 

Henrik71 skrev den 15-12-2021 18:49:16

 Eller også er det ikke.. For de er jo ikke dæmpbare med lysdæmper.. 

Manualen er læst inden.. Og der står intet om at de ikke kan kobles op med dæmper..

Uanset hvad så har el-grossisten ikke ståt ved der produkt og derfor advarer jeg andre mod deres elendige kundeservice.. 

 Jamen pæren er jo netop dæmpbar, derfor symbolet. At funktionen så kun er kompatibel med en app, eller andre smart devices, gør det ikke mindre sandt.

Men for brugervenlighedens skyld, kunne man godt indføre en mærkning, som differentierer de forskellige produkter fra hinanden, afhængig af hvilket interface pæren er kompatibel med.

Det kunne du sikkert få Vestager med på.

Jeg selv er mere til den liberale side, og opererer over et bredt domæne, hvilket fungerer fint for mig, så det er ikke en ordning jeg selv har brug for. Det fordrer blot at man oplyser sig selv i tilstrækkelig grad.
Hagen er så at man også står til ansvar for egne handlinger.

Dette har jeg det også rigtig godt med, det virker som en god motivator i livet.

Elektronikteknikeren
Nu er  der vist kogt tilstrækkelig suppe på den sag, det kører vist rundt i gentagelser og kopiering i en uendelighed af gentagelser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Henrik71 skrev den 15-12-2021 18:38:48

 Om det er din fortjeneste eller det har stået på hjemmesiden længe, skal jeg ikke gøre mig klog på, men nu og her står der på deres side, under din 5W GU10 LED pærer:

DIMM: dæmpningsfunktion - kun med Spectrum App

Der står det sort på hvidt, før man bestiller pæren, at man ikke skal have nogen lysdæmper foran, men at det er via app'en man styrer lysdæmpning/farve.

At du har kunnet sætte 6 i og det virkede ind til du satte den 7'ende i, er højst sansynligt pga. de resterende pærer i den lyskreds har kunnet holde den eksisterende lysdæmper kørende, og dine nye pærer at bygget til multi-spændings forsyning, så de kan fungerer mlm 100 og 250V på forsynings siden.

 Ja, det er så noget de har skrevet efter at jeg henvendte mig til dem.. Så det viser jo bare at det ikke var beskrevet ordentligt på deres side inden.. 

Det kan godt være at det er derfor, jeg købte nogle pærer der var dæmpbare og ovenikøbet med et lysdæmper symbol på emballagen og de ødelagde min lysdæmper og el-grossisten vil ikke stå ved deres ansvar...

Tro det eller lad være, det er DIT ANSVAR at kende alle detaljerne!


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 15-12-2021 23:04:02

Tro det eller lad være, det er DIT ANSVAR at kende alle detaljerne!

 Og sælgers ansvar at oplyse alle detaljer! Ellers er det ikke nemt at kende til dem. 


Annonce
ev elmand skrev den 15-12-2021 22:57:40

Nu er  der vist kogt tilstrækkelig suppe på den sag, det kører vist rundt i gentagelser og kopiering i en uendelighed af gentagelser.

 Åbenbart ikke.. 😊

Gregeren skrev den 15-12-2021 20:25:10

 Eller også er det ikke.. For de er jo ikke dæmpbare med lysdæmper.. 

Manualen er læst inden.. Og der står intet om at de ikke kan kobles op med dæmper..

Uanset hvad så har el-grossisten ikke ståt ved der produkt og derfor advarer jeg andre mod deres elendige kundeservice.. 

 Jamen pæren er jo netop dæmpbar, derfor symbolet. At funktionen så kun er kompatibel med en app, eller andre smart devices, gør det ikke mindre sandt.

Men for brugervenlighedens skyld, kunne man godt indføre en mærkning, som differentierer de forskellige produkter fra hinanden, afhængig af hvilket interface pæren er kompatibel med.

Det kunne du sikkert få Vestager med på.

Jeg selv er mere til den liberale side, og opererer over et bredt domæne, hvilket fungerer fint for mig, så det er ikke en ordning jeg selv har brug for. Det fordrer blot at man oplyser sig selv i tilstrækkelig grad.
Hagen er så at man også står til ansvar for egne handlinger.

Dette har jeg det også rigtig godt med, det virker som en god motivator i livet.

 Nej det gør det heller ikke mere sandt. Ja, det ville måske være en god ide at mærke mere tydeligt, og der er i den her sag er at efter jeg henvender mig til el Grossisten så bliver der produkt information på hjemmesiden pludseligt lavet om, og aligevel står de ikke ved deres ansvar. 

jenshøj skrev den 15-12-2021 20:12:38

Der står vel heller ikke noget om, at den kan! I databladet som linkes på forhandlerens side står "Dimable: SMART".

Så er det jo en anden sag. Men hvis embalagen er den, som er vist på forhandlerens side, så står der at pæren er dæmpbar. Ikke at den er dæmpbar med ekstern dæmper.

Du mener den fantastiske kundeservice, hvor de har taget et produkt retur fordi det ikke var kompatibelt med dit setup, og hvor det produkt de får tilbage måske er beskadiget pga. forkert anvendelse? Det havde de jo på ingen måde behøvet.

Hvordan går det med din forsikring?

 

 Forkert anvendelse?? Dever sat i en gu 10 spot og der er blevet tændt for strømmen, det må da være det de er lavet til.. 😆 Ifl. Købeloven for nethandel skal de tage en varer retur, så det er der intet fantastisk service i. 

Min forsikring.. Jeg vil tro at det går fint med dem, jeg får ihvertifald en hilsen fra dem en gang om året. 😊
Leverandøren kan, også iflg. købeloven, stille krav til de returvarer de tager retur, f.eks. at de er i ubrudt originalemballage. Er de ikke det får du ikke nødvendigvis det fulde beløb retur.
Du er blevet behandlet ganske ordentligt!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Henrik tror vi alle har forstået at du føler dig krænket. Men du kører også i samme rille. Prøv lige at kigge denne tråd igennem og se hvor meget opbakning du har. Du får ikke medlidenhed i denne sag. Alt hvad du oplyser viser kun at el-grossisten har levet op til deres ansvar, og mere til.
I USA blev MacD sagsøgt fordi der var en der synes deres kaffe var for varm, i dag står der en advarsel på alle kaffekrus i MacD om at kaffen er varm.
El-grossisten har ændret det på deres hjemmeside fordi en kunde ikke satte sig ind i hvad en smart pære er, inden han købte dem. Det minder meget om sagen med varm kaffe i MacD. Så slå lige kold vand i blodet, kig lidt indad og indse at du må æde den her. Køb andre pærer der IKKE er smart pære hvis du vil have dem til at virke med din eksterne dæmper. Bare husk nogle led dæmpere og nogle led der burde være dæmpbare ikke arbejder godt sammen, men den læring må du jo få gjort dig selv inden du finder ud af at det eneste rigtige nok er smartpære og en trådløs dæmper der er designet til de pære.
Imens du går ud og forhåbentlig bliver lidt klogere, så vil jeg gå ind på el-grossisten og finde ud af om de ikke har et eller andet produkt jeg lige står og mangler.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis