PAS PÅ LED smart Pærer

PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer brænder lysdæmpere af, selv om der står i deres produktbeskrivelse at de er dæmpbare.

Jeg købte (desværre) 7 stk. 5W LED GU10 med RGBW, Dæmpning og WI-FI ledpærer af El Grossisten. Det var der ikke nogen problemer med, hurtig respons og hurtigt var pengene trukket på min konto, og varerne var på vej..

Fik først 3 stk. leveret, fik dem monteret og installeret, de virkede fint med min led godkendte lysdæmper og med app'en. Bestilte så 4 stk. mere, så jeg kunne få alle pærer skiftet ud med smart, (har 79 stk gu 10 spots som alle skulle skiftes ud med smart) gik igang med at monteret de sidste 4 stk. også, men da jeg satte nr. 7 pærer i begynder de 6 andre pærer der er monteret at blinke helt vildt i 30 SEK, og derefter går de ud.

Det viser sig så at de har brændt min lysdæmper af. Så jeg kontakter El Grossisten for at hører hvad jeg kan gøre, men får at vide efter at have skrevet en del mails at jeg kan returnere pærerne, men de vil ikke gøre noget ved min lysdæmper selvom at det er deres produkt der har ødelagt den. Selvom der står i produktbeskrivelsen på deres webshop at pærerne er dæmpbare, så pærerne er købt til lysdæmper.

El grossisten har erkendt i en mail at der står på webshoppen at pærerne er dæmpbare (der er også et symbol på emballagen der viser det) aligevel vil El grossisten ikke erstatte min lysdæmper selvom det er deres produkt der er skyld i at den er brændt af. Men det skal siges at de er så flinke at vedhæfte et link til en ny lysdæmper jeg kan købe af dem, i den mail hvor de skriver at de er fuldstændig ligeglade med at deres produkt ødelægger deres kunders installationer, og det ikke er deres problem.

Tak til El Grossisten for en helt utrolig dårlig service, så ved jeg da hvilke firma jeg ikke skal handle med mere, og aldrig anbefale til andre.
PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen skrev den 16-12-2021 09:17:52

Leverandøren kan, også iflg. købeloven, stille krav til de returvarer de tager retur, f.eks. at de er i ubrudt originalemballage. Er de ikke det får du ikke nødvendigvis det fulde beløb retur.
Du er blevet behandlet ganske ordentligt!

 Øhhh nej det det gjorde jeg så ikke.. Ja selvfølig skal de være i Orginal og ubrudt emballage.. Det er de også.. 

BTA Handyman skrev den 16-12-2021 12:11:42

Henrik tror vi alle har forstået at du føler dig krænket. Men du kører også i samme rille. Prøv lige at kigge denne tråd igennem og se hvor meget opbakning du har. Du får ikke medlidenhed i denne sag. Alt hvad du oplyser viser kun at el-grossisten har levet op til deres ansvar, og mere til.
I USA blev MacD sagsøgt fordi der var en der synes deres kaffe var for varm, i dag står der en advarsel på alle kaffekrus i MacD om at kaffen er varm.
El-grossisten har ændret det på deres hjemmeside fordi en kunde ikke satte sig ind i hvad en smart pære er, inden han købte dem. Det minder meget om sagen med varm kaffe i MacD. Så slå lige kold vand i blodet, kig lidt indad og indse at du må æde den her. Køb andre pærer der IKKE er smart pære hvis du vil have dem til at virke med din eksterne dæmper. Bare husk nogle led dæmpere og nogle led der burde være dæmpbare ikke arbejder godt sammen, men den læring må du jo få gjort dig selv inden du finder ud af at det eneste rigtige nok er smartpære og en trådløs dæmper der er designet til de pære.
Imens du går ud og forhåbentlig bliver lidt klogere, så vil jeg gå ind på el-grossisten og finde ud af om de ikke har et eller andet produkt jeg lige står og mangler.

Det syntes jeg bare du skal gøre.. 😊 De kommer ikke til at se mig og mange andre derinde igen..
Der kan ikke koges nok suppe på det her, jo længere jeg holder debatten igang, jo højere bliver det her forum ranket på Google, og jo flere ser overskriften at de skal passe på med at handle med El Grossisten. Og 80 % af dem der scroller på Google ser kun overskriften😃
Jeg laver SEO til dagligt, så mange tak for hjælpen.. 👍
Mit sidste opslag om Alloc blev ranket så godt at det lå på side et på Google i mere end 3 år.. 

 

Du skaffede dem en kunde mere -
Dem der kun ser overskrifter glemmer hurtigst - side 1 ? hvor mange side 1 er der på Google ?
Prøv lidt selverkendelse - nå alle mener noget andet end dig - kunne det måske være dig der tager fejl.

 

Kurt54 skrev den 18-12-2021 10:35:24

Du skaffede dem en kunde mere -
Dem der kun ser overskrifter glemmer hurtigst - side 1 ? hvor mange side 1 er der på Google ?
Prøv lidt selverkendelse - nå alle mener noget andet end dig - kunne det måske være dig der tager fejl.

Hvis du køber et produkt og tjekker datablad og produkt information, og det så aligevel ikke virker.. Så kan de sådan set mene hvad de vil, for i min bog er det sælgers ansvar at produktet lever op til det de har  skrevet om produktet. 

Nu er det her jo ikke det eneste forum jeg har skrevet om sagen på, så der er mange meninger. 😊
Henrik71 skrev den 18-12-2021 13:31:12

Hvis du køber et produkt og tjekker datablad og produkt information, og det så aligevel ikke virker.. Så kan de sådan set mene hvad de vil, for i min bog er det sælgers ansvar at produktet lever op til det de har  skrevet om produktet. 

Nu er det her jo ikke det eneste forum jeg har skrevet om sagen på, så der er mange meninger. 😊

 Tvivler på nogen med lidt fornuft kan være enig med dig her. Produktet virker. At du er CEO og ikke har sat dig en lille smule ind i hvad du har købt, er jo direkte pinligt. At du efterfølgende ikke kan se den manglende opbakning du har og mangel på selvindsigt siger mere om dig end nogen anden. Du er på et skråplan. At du ikke selv formår at se det er uforstående. 

Annonce
BTA Handyman skrev den 18-12-2021 14:34:16

 Tvivler på nogen med lidt fornuft kan være enig med dig her. Produktet virker. At du er CEO og ikke har sat dig en lille smule ind i hvad du har købt, er jo direkte pinligt. At du efterfølgende ikke kan se den manglende opbakning du har og mangel på selvindsigt siger mere om dig end nogen anden. Du er på et skråplan. At du ikke selv formår at se det er uforstående. 

 Det er der mange der er.. 😊 Hvor har du fra at jeg er CEO? Jeg har sat mig ligeså meget ind i det jeg har købt som jeg kunne, med mindre jeg skulle ringe til den polske leverandør, og få et udvidet produkdatablad, men det mener jeg ikke skulle være nødvendigt.

Hold da op!!!!
Her er da en, der er helt uden for pædagogisk rækkevidde.
Henrik71 har tydeligt jo meldt ud, at han er ligeglad med kommentarerne i dette forum, og at han udelukkende har oprettet tråden, som led i en i en personlig vendetta, hvor han med SEO ønsker at skade forhandleren. Der er således ingen grund til at kommentere yderligere på hans indlæg.

Jeg synes dog, det er trist at lds misbruges på denne måde. Ikke alene spilder han tiden hos en masse velmenende debatører, men han lukrerer jo tydeligvis på lds' gode ry og ranking på sørgemaskinerne. Så vil jeg anbefale, at man bruger "Anmeld"-knappen under indlægget, hvor Henrik bekender kulør og skriver, at hans indlæg er oprettet med SEO som formål. På den måde kan sidens administrator tage stilling til om indlæget hører til på lds, eller om det skal modereres f.eks. ved at fjerne firmanavnet.
Admin-kommentar:
Jeg har fået flere anmeldelser vedr. denne tråd. Da jeg læste den, syntes jeg faktisk at den var interessant, netop fordi markedet bliver mere og mere komplekst og en pære er ikke længere bare en pære.

Men jeg må indrømme at de seneste indlæg fra trådstarter sætter tvivl om intention med at tråden her. Det er tilsyneladende ikke for at hjælpe LDS'ere eller reelt at få feedback, men mere for at skade et firma, hvorfor lignende indlæg åbenbart også er oprettet andre steder.

Jeg sletter ikke tråden, da advarslen er brugbar for andre ift. smartpære vs. lysdæmper. Elgrossisten bliver taget i forsvar af andre brugere og hele debatten er derfor balanceret og fin.

Men ligesom forummet på Lav-det-selv ikke skal bruges skjulte reklamer med SEO-formål, så skal det heller ikke bruges alene med det formål aktivt at lave "negativ søgemaskine-optimering" mod et firma.

Derfor: Jeg lader tråden stå, men ændrer overskriften, så Elgrossistens firmanavn ikke fremgår af overskriften og dermed ikke så fremtrædende i Google-søgninger.

Mvh. AllanE
@ Henrik71 Citat fra trådstarter: "Jeg har sat mig ligeså meget ind i det jeg har købt som jeg kunne"
Og så har vi jo prøvet at få dig til at forstå at fejlen ikke nødvendigvis er leverandørens. Forgæves. Tak for nu.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis