4 G eller 5G router?

Hej til Jer.
Jeg er ved at undersøge mobilt bredbånd. Jeg kan få et 1 abn på 1000 gb/mdr til 179kr. spørgsmålet er om det på nuværende tidspunkt bedst kan betale sig at købe en brugt 4G router til ca 500 og så vente til 5G router bliver billigere eller en billig ny 5G til 650. Men hvor god er en 5G router til 650kr ?  Hvad ville i gøre. På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg er ved at undersøge mobilt... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I stedet for et separat abonnement kan du ofte få et ekstra kort på dit alm abonnment til 30kr pr måned som bruger af din

eneste tilføjelse under corona var en 4G retningsbestemt antenne til 500kr - dét virker
Enig, fruen har fri data og så et ekstra kort. Var billigere end at have hhv separate telefon og data abonnmentet med “halv-meget” data.
Men kender self ikke trådstarters behov, så alene input til reflektion
Hej Silas det er helt sort snak for mig, med ekstra kort på mit abonnement. vi har hver et børneabo til 59kr inc 5timer tale 5gb data i hele eu og det er rigeligt ude i byen er det endnu ikke lykkedes for mig at bruge 1GB. det . Det er jo hjemme vi bruger data. Men jeg forstår også på min google at de 1000GB skulle række til ca 10timer film om dagen. Det tror jeg ikke vi når op på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas
Hos telmore kan man flg:
Hvis man har et “alm” abonnement med tale og data, så kan man få et ekstra simkort - kun til data. Dette ekstra kort bruger af samme “pulje” data som dit alm abonnement (og kan kun 
ekstra kortet kan så sættes i din iPad eller 4G router sådan at du ikke skal have separat abonnement
Ekstrakortrt koster 30kr/md
Annonce
Tak Silas jeg har ikke undersøgt det nærmere hos duka  Men konceptet kræver jo at man kan få et mobilabo. med 1000GB data eller fri data til 179kr Hvis DUKa har muligheden så var der self muligheden at skifte mit børneabo til det 1000GB 5g abo. Men hvad betyder det så for sikkerheden at det kort i routeren skal være uden sim lås. Kan det i telf. være med simlås det andet uden.
@ henrikh29   Sakset fra telmore  "Danmarks bedste mobilnet    5G - lynhurtig mobildata
     Nu kan du få 5G på Danmarks bedste mobilnetværk. Få højere hastigheder og mindre forsinkelse. Bedre gaming. Hurtigere streaming af film, serier og øvrigt indhold i langt bedre kvalitet. 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 15-11-2021 09:00:42

@ henrikh29   Sakset fra telmore  "Danmarks bedste mobilnet    5G - lynhurtig mobildata
     Nu kan du få 5G på Danmarks bedste mobilnetværk. Få højere hastigheder og mindre forsinkelse. Bedre gaming. Hurtigere streaming af film, serier og øvrigt indhold i langt bedre kvalitet.

 Ja højere hastighed og mindre forsinkelse (klar når hastigheden er højere, er forsinkelse mindre, det siger ligesom sig selv). Men INTET om bedre stabilitet, som var det jeg spurgte til, hvor du havde set det ?

Og det med "langt bedre kvalitet" referer de til streaming af film og serier. Højere hastighed gør at man kan se filmen i en højere kvalitet (=opløsning), der så i øvrigt bruger langt flere GB. Men det er ikke "bedre kvalitet" af selve linjen (5G contra 4G), de hentyder til.

Så jeg mangler stadig at se dokumentation for, at en 5G forbindelse skulle være i en bedre kvalitet end en 4G forbindelse.

Jamen jeg har ikke nogen dokumentation for noget som helst og har heller ikke påstået at jeg havde det. Som jeg skrev tidligere så var det min mekaniker som jeg refererede  til. Men jeg synes heller ikke det er interessant i forbindelse med det oprindelige spørgsmål.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nej enig, men min pointe var :Spar pengene, og brug den 4G router, du allerede har. Dit behov lyder ikke til at, der er behov for en 5G router.

Se her: https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/privatoekonomi-og-aftaler/forsyning/internet-hastighed hvor høj en hastighed, du skal have for at kunne streame. Under 20 mbps tænker jeg - eller maks. 49 mbps.

Har lige testet min 5G hastighed (på mobilen) den er 142 mbps og således langt over behovet ved streaming. Til sammenligning er den 164 mbps på 4G. Hvorfor 5G er lavere er et godt spørgsmål. Men 5G antennen er lige komme op, så måske Telenor ikke har fået den justeret ind endnu.

Pointen dog, at 4G er rigeligt.
Jeg læste lige det fra tænk. Jeg håber jo på at få min 40mbit/s for at ha bredde nok til når børnene er hjemme. Det kan virkelig mærkes når de er her og kobler sig på det langsomme net fra you see. Men nu mangler jeg bare at simkortet kommer så jeg kan prøve det af.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis