4 G eller 5G router?

Hej til Jer.
Jeg er ved at undersøge mobilt bredbånd. Jeg kan få et 1 abn på 1000 gb/mdr til 179kr. spørgsmålet er om det på nuværende tidspunkt bedst kan betale sig at købe en brugt 4G router til ca 500 og så vente til 5G router bliver billigere eller en billig ny 5G til 650. Men hvor god er en 5G router til 650kr ?  Hvad ville i gøre. På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg er ved at undersøge mobilt... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Der er ikke nogen forskel på den målte hastighed på den computer som er kablet til routeren og så den laptop som står nede i stuen. Jeg har lige målt afstanden til masten 1.025km. Hvis det er så meget at man skal ha en udvendig antenne så ved jeg snart ikke?  Hvis det ikke er bedre end det fastnet jeg har nu med ubegrænset data. Så kan jeg sådan set bare spare fastnet telefonen og så er vi nede i samme pris som det 4g net jeg lige har købt. Jeg synes ik det ser fornuftigt ud bare at indkøbe mere grej.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Slåfejl 1105 meter alt i alt til mast
Ja det er jo ca det samme. Er der nogen som ved om telenor er et dårligt netværk?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Silas . Er det sådan en antenne som denne? Link  Der er andre antenner som anbefaler at man har to antenner som sidder med forskellige vinkler til masten.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Vores model er en anden, men den du har fundet ser fornuftig 
vores “burde” være parret sådan at den ene sidder opret og den anden sidder vandret (fange horisontalt og verticalt signal), men vi satte bare én op og i det ene af routerens stik. Det virker som sagt godt
Vores er: https://www.avxperten.dk/5g-antenne/5g-4g-antenne-11dbi-hvid-triax-da5-11b.asp
Giv forretningen et ring for råd, de plejer at være meget hjælpsomme er min erfaring
Hej Silas. Tak for svar. Den antenne som jeg linkede til kom i dag. Og den gjorde overhovedet ingen forskel. testen viste det samme om antennen var sat til eller ikke sat til. Heraf kan man vel konkludere at det er Telenor som levere et dårligt netværk. Hvis det er mangelfuldt det som der sendes ud så kan selv den bedste antenne vel ikke gøre det bedre.Jeg sender antennen tilbage og så har jeg en 4g router som jeg kan prøve at sælge.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas, har du leget med retningen på antenne?
Det har meget at sige, da de er retningsbestemte.

Elektronikteknikeren
Hej Gregeren. Både ja og nej.   Antennen satte jeg op i et åbent vindue direkt5e mod masten som jeg kan se derfra. Så jeg tvivler på at der er så mange andre muligheder. Og Der står i beskrivelsen at den er 360gr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis