Den satans rotte..

Bedste metode til at få has på en særdeles snu og udspekuleret rotte efterlyses. Jeg har nu i næsten en måned (dag og nat) været på jagt efter rotten, den sidste ud af 5 (de 4 er snuppet) - men den her har evner der overgå mine, i al fald kan jeg ikke få den i smækfælderne og giftposer i giftstationer går den også uden om.

På vildtkameraet ser det ud til den kommer flere gange om natten over fra noget buskads (grøn naturområde) og så har den det med at grave sig ind under rammerne til hønevoliererne i fasanopdrættet. Uanset hvor tit jeg dækker hullet til eller stiller en smækfælde ved et ny gravet indgangshul, lure den lunten (ofte dækker den fælden til med jord) og graver blot et nyt udgangshul.

Jeg ser ofte et hurtigt glimt af rotten inde i voliererne om natten, men inden jeg overhoved får orienteret mig om hvor de nye ind- og udgangshuller er og får dem dækket til, inden jeg smutter ind i voliererne bevæbnet med en spade, så er den bandit lynhurtig til at grave sig ud under rammerne.
Ps. Jeg har luftgevær, men ligeså snart man tænder for pandelampen er den pist væk på sekunder, inden jeg får sigtet på rotten. Jeg plejer ellers nok at kunne overliste dem som her.   
Nogen der har et godt brugbart trick i ærmet som jeg muligvis endnu ikke har hørt om før.?
Bedste metode til at få has på en særdeles snu og... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går og leger med tanken om at lave en foderstation kun beregnet til rotter - måske en slags hyggelig lun lidt større kasse (hus) med masser af dejlig foder til rotter. Tanken er så at når en sulten rotte (gerne flere af gangen) har indfundet sig, skal en bevægelsescensor (måske en opkørselses alarm) og noget automatik enten lukke af for indgangen, eller advare mig i huset, så jeg kan nå at "rykke i snoren" så rotten er fanget. Men som sagt det er kun blevet ved tanken, så input er velkommen.
PS. Pt. Som tidligere nævn står jeg på lur nogle timer om natten et par gange om ugen og skyder i ny og næ rotter med luftgevær, under en varmelampe med infrarød pære i hængt op under et par tagplader, og hvor der så fodres rotter med korn. (har desværre ikke termisk spotter/sigte), men det er noget tidskrævende. Fidusen med en rød varmepære er jeg kan se rotterne uden at bruge lommelygte (for så er de hurtig væk) og så bilder jeg mig selv ind de ikke så godt kan se mig udenfor i det røde lys.       
Stor respekt for SørenWR for den vedholdende og effektive taktik med at holde antallet af bæsterne nede.  

Desværre er det nok et sisyfos arbejde. Må jeg foreslå du sætter reserverne ind - en korthåret hønsehund. Alle mine forrige har alle været forsynet med en V8'er, men den nye er godt nok forsynet med en turboladet V12'er.   

Når rottejagten går ind, bliver alt hvad der ikke er mur- og nagelfast, og mindre end en bybus splittet til atomer.  
Rantzau: Kan du ikke optage en video ved lejlighed. Det må være et imponerende syn.

Søren O
Så skal jeg have en kameraassistent. Det går fandens stærkt når inspektøren bliver tilkaldt hos naboer med hestehold.

Inspektøren er nu lidt over 6 måneder. Hun har haft sin første løbetid, og har allerede opnået et godt renommé som en effektiv rotte terminator.

Jeg har rigeligt med at følge efter inspektøren rundt om alle hjørner og kringelkroge med en skovl for at klaske de rotter der stadig bevæger sig.

P.S. Det bliver spændende når Frank får sin stationsforstander - så er der dømt udryddelseskrig mod rotterne, for en ruhårs stikker heller ikke op for bollemælk.   
Søren O : Mon ikke du har været så længe på lds, at du kende Rantzau som en god historie fortæller. Meget underholdende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Lidt rotteræs   https://www.tv2ostjylland.dk/odder/lille-oe-er-blevet-en-rotterede?fbclid=IwAR0ieKreU4ExEzNNHdb2G2T46Uy4acqqNoCsekGxjbWMi92nLJXLXtkeGwM
Hvad så Frank? Fik du en ruhårshvalp i julegave? Ellers må du trøste dig med at julen som bekendt varer lige til påske.   
Rantzau skrev den 07-02-2022 08:11:52

Hvad så Frank? Fik du en ruhårshvalp i julegave? Ellers må du trøste dig med at julen som bekendt varer lige til påske.   

Haha.. ja lidt forsinket.. moderen skulle nedkommer med et kuld hvalpe slut februar, så efter planen bliver det slut april - får lov til at vælge først, og helst en hanhund.. så ikke noget med impulskøb her..    

Her naboens ruhåret (som i dag nok er Danmarks største, mest godmodig arbejdshest) Den bliver så storebror til min hvalp.  
..her storebror som hvalp.   
..ikke til at stå for vel...
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis