Den satans rotte..

Bedste metode til at få has på en særdeles snu og udspekuleret rotte efterlyses. Jeg har nu i næsten en måned (dag og nat) været på jagt efter rotten, den sidste ud af 5 (de 4 er snuppet) - men den her har evner der overgå mine, i al fald kan jeg ikke få den i smækfælderne og giftposer i giftstationer går den også uden om.

På vildtkameraet ser det ud til den kommer flere gange om natten over fra noget buskads (grøn naturområde) og så har den det med at grave sig ind under rammerne til hønevoliererne i fasanopdrættet. Uanset hvor tit jeg dækker hullet til eller stiller en smækfælde ved et ny gravet indgangshul, lure den lunten (ofte dækker den fælden til med jord) og graver blot et nyt udgangshul.

Jeg ser ofte et hurtigt glimt af rotten inde i voliererne om natten, men inden jeg overhoved får orienteret mig om hvor de nye ind- og udgangshuller er og får dem dækket til, inden jeg smutter ind i voliererne bevæbnet med en spade, så er den bandit lynhurtig til at grave sig ud under rammerne.
Ps. Jeg har luftgevær, men ligeså snart man tænder for pandelampen er den pist væk på sekunder, inden jeg får sigtet på rotten. Jeg plejer ellers nok at kunne overliste dem som her.   
Nogen der har et godt brugbart trick i ærmet som jeg muligvis endnu ikke har hørt om før.?
Bedste metode til at få has på en særdeles snu og... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En af mine venner viste mig en "tonesender", der virker, som dog koster 7-800 kr., der har styrkeindstilling for enten mus eller rotter. Han har krikker, og derfor også rotter.
Jeg ved godt at man på forhånd dømmer dem ude som virkningsløse, og jeg tror normalt ikke på dem, men den her virker altså iflg en pålidelig og ædruelig mand.  Så hvis man bliver præsenteret for et apparat til denne pris, så er den altså god nok. Og nej, jeg kan desværre ikke huske navnet på den, men hvis nogen er seriøst interesserede kan jeg finde det frem.


Med venlig hilsen
ktm

 

KTM, Jeg vil bestemt ikke afvise at nogle af disse apparater muligvis har en vis virkning - men rækkevidden er vist ret begrænset. Og hvis man som jeg har lidt opdræt i det "åbne land" et lidt større område der skal dækkes ind, skal man jo have uendelige mange af de "tonesender"  Rotter bor jo ikke kun i og under bygninger, der er masser af rotter i det fri, som søger hen hvor der er fødeemner.    
Frank: Vi er ved at dø af nysgerrighed: Vi vil se billeder af din kommende stationsforstander. Efter lidt hurtig hovedregning lander den på din matrikel om 2 - 3 uger.   

P.S. Billeder af hønsehunde er virker stærkt manipulerende.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau, Rolig nu de kommer..  (men indrømmet jeg er ikke så meget på LDS-forum, fasan opdræt sæsonen er jo i fuld gang) ..i mellemtiden må I nøjes med lidt effektiv rotteværn, som virker ved hønsehuse o.lign. 
Rantzau skrev den 07-04-2022 22:36:17

Frank: Vi er ved at dø af nysgerrighed: Vi vil se billeder af din kommende stationsforstander. Efter lidt hurtig hovedregning lander den på din matrikel om 2 - 3 uger.   

P.S. Billeder af hønsehunde er virker stærkt manipulerende.   

 

Ny formands aspirant på matriklen.   
Den er godt nok fin, og en dejlig stor græsplæne den kan grave huller i.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 25-04-2022 21:56:02

Den er godt nok fin, og en dejlig stor græsplæne den kan grave huller i.   

 Tak.   

Fjernet af moderator
(Årsag: Spam)
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis