Nyt gulv med isolering i hus fra 1800

I hus fra 1800 er vi ved at grave ud til isolering. Hvor langt ned skal vi gå, og hvordan vil I bygge op? Jeg tænker 10cm stabilt, 10 cm leca, 25 cm sundolit, armeringsjern med varme slanger og støbe ca 10 cm. Herpå montere trægulv. Er i tvivl med så gammelt et hus, om der er noget jeg overser/skal være opmærksom på. 
I hus fra 1800 er vi ved at grave ud til... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig Erik - når først man begynder "at skrue den anden vej" ser alting meget mere lysere ud.   

P.S. Korrekt udlagt dampspærre kan samtidig fungerer som radon spærre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Super... tusind tak for skulderklap :-)

Jeg skal have ca. 6-8 cm leca ud som bund nu. Ville I stampe det fast, eller blot rette af, inden sundolitten lægges?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Leca kan ikke stampes, og behøver det heller ikke, Men jeg ville nu starte med sundolite, det isolerer bedre end leca og er også kapilar brydende. skal der rettes af kan du enten gøre det på nuværende bund eller bruge sand som man bruger til at lægge fliser i udvendig. Hvis det ikke er super tørt ved udlægning kan man med forsigtighed gå på det medens nederste lag sundolit udlægges.
Det er ikke super vigtig med at bunden er i korrekt højde når konstruktionen indeholder beton plade. Det er der man finretter det.
Mon ikke der tidligere i tråden er blevet nævnt 5o mm kantisolering

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak Erik

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Første lag sundolit lagt... Mega spændende om det er stabilt og fast. 
Det bliver stabilt og fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sundolit på Leca kan godt være noget levende at gå på. Læg et bræt eller plade når du skal lægge næste lag Sundolit. Den flytter du selvfølgelig i takt med isoleringen lægges.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.


Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også