Nyt gulv med isolering i hus fra 1800

I hus fra 1800 er vi ved at grave ud til isolering. Hvor langt ned skal vi gå, og hvordan vil I bygge op? Jeg tænker 10cm stabilt, 10 cm leca, 25 cm sundolit, armeringsjern med varme slanger og støbe ca 10 cm. Herpå montere trægulv. Er i tvivl med så gammelt et hus, om der er noget jeg overser/skal være opmærksom på. 
I hus fra 1800 er vi ved at grave ud til... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE skrev den 27-11-2021 16:34:55

Sejt gået! Glæder mig til at følge med, når du støber.

Af nysgerrighed: Var det nemt nok at få fat i Sundolitt? Er forsyningskrisen mon ved at være overstået?

 Intet problem. Fik Davidsen til at komme med det hele 🤗

Ak ja - kampen med "Midgårdsormen" kender jeg godt.   

Næste gang vil jeg foreslå du har rullen over skulderen og så rulle slangen ud så du undgår den vrider sig undervejs - så tung er en motherfucker 120 m slangerulle heller ikke.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du lægger beton ud på en lidt atypisk måde. Det almindelige (hvis man ikke er stærk i nivelering) Er at lægge grov beton til ca. 2-3  cm under færdig gulv. Et par dage efter lægges så slidlags beton også kaldet pudslag. Dette blandes uden sten i altså sand og cement. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Grundet tidsnød, vi skal nu igang med at male og forlade det hus vi har boet i, og vi vil gerne holde jul her i det nye hus, så måtte vi ringe efter pumpemester Anton, der lagde 2 m3 beton ud for os. Andet gav nok heller ikke meget mening. Fredag kl 900, dukkede han op med betonbil og pumpe, oc 10:15 var jeg færdig med at jutte og gulvet var færdigt. Helt imponerende effektivt.

Rådet fra pumperen var blot at holde vinduer og døre lukket til rummet, så det holdes køligt. Ingen plastik, vanding eller noget andet. Bare ikke for varmt. Lørdag har jeg slebet knopper af betonnen med en mursten, ganske effektivt.

Nu er tanken at det får lov til at stå til den 16. hvor vi forhåbentlig er færdig i det gamle, hvorefter vi kan starte opbygning af stuen. 
Det er meget optimistisk at tro fugten er forsvundet tilstrækkeligt om kun 11 dage til opbygning af rummet. Det er mere realistisk at lægge mindst 4 uger til.

Du skal nok allerede nu indstille dig på at julemiddagen indtaget på et par bukke med nogle planker lagt over.   

P.S. Man kan faktisk sidde ganske komfortabelt på murerbaljer.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det ser flot ud! Og nok et godt eksempel på, at det kan være godt givet ud at bruge penge på at få prof-hjælp i stedet for at bruge X dage på at blande selv.

Jeg må dog nok også give Rantzau ret: Du har ikke et godt indeklima uden fugt om lidt over en uge. Især ikke i det her gråvejr. Vi støbte et (tyndt) lag beton i et kælderværelse i juli måned og spartlede vægge. Der er relativt køligt i kælderen, men selvom det var sommer og jeg havde åbne vinduer 24/7, så tog det et par måneder at at få fugtniveauet ned på et nogenlunde anstændigt niveau.

Men derfor kan du jo selvfølgelig godt starte på resten af istandsættelsen.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også