Hvem laver lette terrændæk, og hvorfor er det svært at finde?

Hej

Jeg overvejer at enten reparere og shine mit nuværende fletparketgulv op, eller at udskifte helt, med nyt terrændæk..

Jeg har selv etableret nyt, uden beton, i en tilbygning  og kan egentlig meget godt lide tanken om det betonfri konstruktion. (Opbygget mestendels i trykfast isolering)
Og den hurtigreagerende gulvvarme..

Nu overvejer vi som sagt at gøre noget ved vores gulv, i selve huset(køkken/alrum).. men jeg vil hyre hjælp udefra, da det er lidt mere omfattende end blot min tilbygning.
Jeg har dog ikke haft held til at finde håndværkere, der udfører eller anbefaler det lette terrændæk(eller har reel erfaring med det)..
Derfor har det fået mig til at fundere over, om det ikke er en god løsning, eller der blot er for meget vanetænkning i byggebranchen?
Hvad tænker I??

Jeg har endda adspurgt Sundolitt, og Kronospan, men ingen af dem kunne desværre henvise mig til håndværkere


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Jeg overvejer at enten reparere og shine mit... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en dyr fornøjelse i varme. Så lyder det bedre med udgravning og så let konstruktion.

Jeg er tilhænger af let konstruktion og synes klart at fordelene opvejer de få ulemper der er på nuværende tidspunkt.
Rantzau skrev den 19-04-2021 21:03:06

Lyhne1: Det lyder helt vanvittigt. Det lyder som om du har fået et standardsvar fra uengagerede håndværkere. Du må lede mere målrettet.

 Jeg har prøvet dialog med Jackon, Novopan, lokal trælast, lille murervirksomhed, lille tømrervirksomhed, bygningskonstruktør,  større byggefirma med 100+medarbejdere.. byggetilbud.dk og afventer nu 3byggetilbud.dk, sidstnævnte har jeg ret præcist henvist til Træfakta12..

Ellers ved jeg ikke hvor jeg skal søge..🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

jetz skrev den 19-04-2021 18:55:05

Det lyder som en dyr fornøjelse i varme. Så lyder det bedre med udgravning og så let konstruktion.

Jeg er tilhænger af let konstruktion og synes klart at fordelene opvejer de få ulemper der er på nuværende tidspunkt.

 Jeg er enig, men buddene på den støbte løsning starter ved 170.000.. jeg kan jo ikke sammenligne med den anden, da jeg ikke kan finde nogen der vil udføre den🙂 Jeg har svært ved at gennemskue, hvor meget varmetab, der er nedad. Der er sokkelisoleret, hvis det har betydning?🙂



 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kvadratmeterprisen på støbning af gulv ligger typisk på mellem kr. 300,- og kr. 350,- plus materialer til isolering, så det må være et meget stort gulv siden tilbuddene startede ved kr. 170.000,-.

Hvis du har søgt på www123byg.dk får du nogle vanvittige priser. Jeg troede det var en joke da jeg i sin tid undersøgte prisniveauet. Jeg havde ikke spurgt til prisen for hele firmaet inklusiv vognpark, bygninger og medarbejdernes feriebudget resten af livet.

Har du forsøgt Rockwool? De har været meget hjælpsomme i alle de projekter jeg har haft fingrene i.

Prøv også at spørge hos arkitekter og bygningskonstruktører efter referencer for lette gulvkonstruktioner. Derudover vil jeg kraftigt anbefale du får isoleret mod terræn efter dagens krav.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Gulvet er 50kvm
Rockwool har jeg ikke set på, da jeg mest har tænkt i eps/xps.. jeg prøver at læse op på dem..

Mit indtryk er at byggebranchen er overophedet. En tømrer bød ind med 140.000 for at opbygge et strøgulv, altså uden topgulv..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg går ud fra at det er inkl. ophugning og moms for ellers er prisen meget skæv. Og ja, håndværksbranchen gløder så du vil opleve lavt engagement i forhold til nye opgaver og i flere tilfælde ekstremt høje priser. Der er masser af kunder lige i tiden. De etablerede mestre jeg har snakket med er faktisk ked af situationen da det ikke er sjovt at sige nej til så mange kunder velvidende at det slutter på et tidspunkt og så smækker alle private tegnebogen i samtidigt og så er der kun forsikringsselskaber og det offentlige tilbage. De så gerne en mere jævn kurve.
lyhne1 skrev den 19-04-2021 22:03:40

 Jeg er enig, men buddene på den støbte løsning starter ved 170.000.. jeg kan jo ikke sammenligne med den anden, da jeg ikke kan finde nogen der vil udføre den🙂 Jeg har svært ved at gennemskue, hvor meget varmetab, der er nedad. Der er sokkelisoleret, hvis det har betydning?🙂


 Du får sandsynligvis ikke pengene hjem igen i varme da anlægsudgifterne stiger markant, men driften/komforten bliver så meget bedre, du undgår bøvl ved salg og klimaet bliver en anelse gladere end hvis det dårligt isoleret (specielt hvis du ender med at lave en let konstruktion).

De 140, var ny strøopbygning ovenpå eksisterende beton Inkl. Fjernelse af gammel gulvkonstruktion.
De 170 var fjernelse af eksisterende gulv og terrændæk, og opbygning af nyt, indtil overkant beton. Ex. vvs-arbejde.
Begge inkl. Moms.

Jeg er oprindeligt tilhænger af at opbygge nyt let terrændæk, med 400mm eps. Men det har ikke været muligt at finde håndværkere, der udfører dette.

Vi er nok der, hvor vi overvejer at udskyde, og se om ikke der er andre opgaver der kræver opmærksomhed, desværre.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Rantzau skrev den 20-04-2021 01:29:37
Har du forsøgt Rockwool? De har været meget hjælpsomme i alle de projekter jeg har haft fingrene i.

 Jeg har nu talt med Rockwool. De har ingen officiel løsning på terrændæk uden beton.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også