Kommentarer til projekt: Let gulvvarme i kontor

Her samles kommentarer til projektet: Let gulvvarme i kontor

Kommentarer vises både her og på projektet.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Her samles kommentarer til projektet: Let... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det har du ret i Mini Me, det er samme princip.
Hvis vandet kommer under afgangsrøret, vil jeg ikke længere kunne trække varme ud - men jeg vil også skulle ud og tørre nogle liter vand op 😲

Bortset fra alt det ovenstående, kan jeg fortælle at systemet kører og giver en behagelig og jævn varme😎

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Du havde elmåler på, ikke? Jeg er spændt på, hvor meget strøm du bruger.. Det virker jo helt tosset, den opbygning 🤪
Du opvarmer nu udelukkende med gulvvarmen, ikke? Og har droppet blæseren?
Jeg følger mest med på sidelinjen, fordi det er skæg, når nogen prøver noget alternativt, især når det er uden omkostninger for mig😉😄

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jo, der er separat elmåler på, så jeg kan holde øje med forbruget og ja, det bliver rigtig spændende at se hvor meget det bruger.

Varmeblæseren var kun for at kunne holde varmen mens jeg installerede det andet - den er helt væk nu.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg er i øvrigt blevet spurgt hvorfor jeg ikke bare bruger almindelig, direkte, el-gulvvarme i stedet?
Det kunne jeg jo også have gjort og jeg har også undersøgt Devidry, men med vandbåren har jeg muligheden for senere at lege med både solceller, solfanger og varmepumpe.
Installationsprisen vil være ca den samme for de to systemer og driftsomkostningerne vil også være de samme, så længe jeg kører på "direkte" strøm.
Fordelen ved Devidry kunne så være at det er en noget tyndere løsning.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Med det setup du har udviklet får du intet fornuftigt med hverken solceller, solfanger eller varmepumper.

Det du har gang i er en ren akademisk øvelse helt uden praktisk værdi.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det bliver jo så mit problem.
Jeg beklager mange gange at jeg har indviet dig i hvad jeg går og pusler med.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Man kan altid diskutere om det du har gjort er fagmæssigt korrekt og bla Bla.. 🤗
Men hvis alle bare gør som alle andre så bliver alt jo trist og gråt.
Så rigtig fint du prøver at gøre det på din måde og endnu bedre du deler erfaringen med os andre 👍😊
Og herregud. Det skader jo ikke nogen det du gør så jeg syntes det er fedt du har prøvet. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

For en hammer ligner alting et søm. Et fysisk anlæg kan ikke sammenlignes med en bug i et stykke software der kan fikses med en patch.

Jeg har vist min VVS'er speddy's setup. Han væsentligst kommentar var, at speddy rider en død hest.    På den anden side er det den slagt projekter der sikre ham en god indtægt.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 22-03-2021 13:26:10

For en hammer ligner alting et søm. Et fysisk anlæg kan ikke sammenlignes med en bug i et stykke software der kan fikses med en patch.

Jeg har vist min VVS'er speddy's setup. Han væsentligst kommentar var, at speddy rider en død hest.    På den anden side er det den slagt projekter der sikre ham en god indtægt.   

 Jeg har et spørgsmål, som intet har med Speedys projekt at gøre. Hvorfor er vi kommet så langt at enhver kommentar, der ikke falder i tråd med spørgerens opfattelse, betragtes som nedladende og uvedkommende. Hvorfor kan negativ kritik ikke bruges positivt til at stoppe op og sige til sig selv: "Er der noget i det, jeg kan bruge". 


fase
Jeg har stillet mig selv det samme spørgsmål Fabrin.

Svaret er nok at nogle mennesker ikke vil tage mod råd - de vil bekræftes. Kritik er ikke negativ når den rettes mod specifikke punkter - så er den konstruktiv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis