Gulvvarme

Hejsa

Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt Danfoss Living gulvvarme. Stueetagen er lagt i beton og har 6 kredse. Shunten sidder i kælderen.
Førstesal har 4 kredse og er lagt i trægulv med laminat top. Shunten sidder i kælderskakten, så i praksis mellem stuen og 1.sal.

Jeg observerer at der løber fint varmt vand til begge shunts, men det er begrænset hvad der kan skubbes ud i kredsene. Stueetagen kan lige holde sig nogenlunde varm i øjeblikket, men førstesalen er kold. Stuen ligger omkring 22 grader, men 1 salen svinger mellem 19-20 grader. Jeg har sat target tempratur på alle fælerne til 25 grader, men formår slet ikke at få fremlæbet til at blive varme...

Fremløb til førstesalen har kun lige temperatur så det ikke føles som den kolde hane.. men har slet ikke den mængde energi i sig der skal til for at hæve temparaturen.

Nogle med gode ideer til hvad det er jeg gør galt.. eller hvad der evt. kan være galt med systemt?
Hejsa Jeg har en to-etages villa hvor der er lagt... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pumpen ser fin ud.
det kan godt være ventilen der driller 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

prøv lidt længre ned. min kører på den første streg eller pil fra auto

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 19:21:15

Pumpen ser fin ud.
det kan godt være ventilen der driller 

jeg har prøvet at sætte pumpen lidt ned.. kører på 12W lige nu... men fremløb til alle 4 kredse er stadig kun omkring de 20 grader.. ingen stor ændring her...og aktuatorerne er stadig taget af... 

Jeg tror dit problem er det samme som jeg linkede til i starten af tråden - at fremløbstermostatens skala ikke er indstillet korrekt og begrænses af endestoppet - hvilket resulterer i alt for lav fremløbstemperatur. Prøv at læse det i linket nogle gange og se om ikke det giver mening for dig. Det har som sagt løst mit problem med 2x Danfoss gulvvarme-shunt.
AKjeldsen skrev den 26-12-2020 15:39:59

Prøv lige at se om problemstillingen er den samme som beskrevet denne tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/204537/s/justering-af-danfoss-gulvvarme-shunt-fhm/pg/3

Det var galt for mine to Danfoss gulvvarmekredse.

ja ok.. kunne lyde som om fremløb temp skal op.. sådan som jeg forstår det, så skal den termostat der sidder nederst til venstre af og rekalibreres? nogen der ved hvordan?

Annonce
pumpen Skal køre på konstanttryk Og ikke propotionaltryk. Konstanttryk er de sidste to felter efter autoadapt

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 20:00:14

pumpen Skal køre på konstanttryk Og ikke propotionaltryk. Konstanttryk er de sidste to felter efter autoadapt

men det gør den jo også.. der er 4 niveauer... den står i niveau 2 lige nu.. 

men baseret på den tråd Kjeldsen henviser til.. og at der er laminatgulv, kunne det jo godt lyde som om at blande temp er for lav.. der er brug for lidt varmere vand der løber frem.. men den termostat der sidder nederst til venstre er sat på max nu... 5 tror jeg indikatoren siger.. men kan ikke komme højere op.
Det med pumpen var til blackbird.

Ja det skrev jeg også, det kan godt være ventilen der driller. 

Epoxymanden skrev den 26-12-2020 20:35:02

Det med pumpen var til blackbird.

Ja det skrev jeg også, det kan godt være ventilen der driller. 

check... måske et dumt spørgsmål.. hvilken ventil?  og hvad kan jeg gøre?

Det er shunt ventilen. Den du har skruet op  på fem 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også