Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 160 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du har helt sikkert ret i, at der er noget psykologisk i, at man skal vende sig til at betale for noget, som tidligere har været gratis. Og ja, 3500 kr er også i en størresorden, hvor jeg ville overveje mulighederne for at gøre noget ved det.
Men om 3500 kr er meget for at få opbevaret 500.000 på en sikker måde, ved jeg egenligt ikke om jeg synes. Jeg ville i hvert fald nok investere mere i et pengeskab, hvis jeg skulle opbevare dem hjemme under madressen   

Jeg har i øvrigt tidligere haft opsparingskonti både hos Northren Rock, Brfbank, Vestjysk bank og Bank Norwegian (og sikker flere jeg har glemt), fordi de på det pågældende tidspunkt har kunnet tilbyde 0.1-0.5% mere i rente på indlån end konkurrenterne. Og dermed har jeg tjent nogle få hunrede eller måske tusinde kr på renter. Jeg havde samtidig en strategi om at blive gældfri hurtigst muligt. I dag kan jeg bare se, at det var en helt tåbelig strategi. Jeg har bundet en masse penge i mursten, og har fået et alt for lavt udbytte af min opsparing sammenlignet med hvad jeg kunne have fået, hvis jeg havde set min økomoni lidt mere i en helhed og ikke brugt en masse tid på suboptimering af noget, som reelt ikke gør nogen forskel. Skulle jeg starte forfra i dag, ville min strategi helt sikkert være anderledes.
Efter at vi meldte os ud af kreditforening ( børn blev selvforsynende) for 20 år siden har jeg puttet maks. beløb ind på pensions opsparing.( som kunne trækkes fra i topskat)
Det var i de første ca. 10 år 100 000 kr årlig og blev så 50 000 årlig. Hurtig hovedregning 1,5 mill. De er så investeret på middel risiko i en investerings forening over lang tid ( obligationer og forskellige aktier) . Nu står der ca. 3,6 mill
De ca. 2 mill er kommet i udbytte over de 20 år uden at røre en finger. F. eks. I 2019 ca. 0,4 mill i 2020 et rundt 0 og i 2021 ca. 0,6 mill i udbytte.
Ja det koster nogen få tusinde årlig i gebyrer at de handler for en, men jeg kigger mere efter overskuddet på langt sigt.
Jeg har ingen interesse i at skifte en hest der løber godt,   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu er jeg så heldig at de i mit firma "er så flinke" at de har sørget for, at jeg ikke skal betale topskat   

Vi prøver igen, i morgen --
Det ændrer ikke på konklusionen. At man ikke skal spare en 25 øre hvis man så ikke kan tjene 25 kr.
Det er kun skattefordelen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Måske et alternativ til Lunar Bank.   https://kompasbank.dk/privat/?gclid=CjwKCAiA0KmPBhBqEiwAJqKK4_7_ewJtHfvxZMbpKru5Td2mqNWLGn7a0gPcHmLBIPGD6I9VqQJXEhoCHl0QAvD_BwE
Frank Chr. skrev den 21-01-2022 20:36:10

Måske et alternativ til Lunar Bank.   https://kompasbank.dk/privat/?gclid=CjwKCAiA0KmPBhBqEiwAJqKK4_7_ewJtHfvxZMbpKru5Td2mqNWLGn7a0gPcHmLBIPGD6I9VqQJXEhoCHl0QAvD_BwE

 Ja det var da bestemt en god mulighed  

Selv om jeg som så mange andre, har en rimelig god pensions opsparing, har jeg det bedst med at have nogle frie midler, eks min bil er ved at være gammel, men køre ganske udmærket, den blev synet i efteråret for 1100 kr + synsgebyr, men sker der ting der koster ret meget, bliver den udskiftet, så synes jeg bedst om at man bare kan købe en anden uden at bekymre sig om finansieringen.

Vi prøver igen, i morgen --
Så skal du nok ikke vælge en bank, hvor pengene skal bindes i 6 måneder  
jetdirect skrev den 04-11-2020 10:15:31

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar

 jeg  har også danske bank hverdag + og betaler 0kr i gebyrer (danske eksklusiv) men man betaler så også 90,- i kvartalet for at alt er gratis hos dem, der er santander/norwegian de har 750000 som grænse og det kører fint hos begge 

jenshøj skrev den 21-01-2022 22:23:13

Så skal du nok ikke vælge en bank, hvor pengene skal bindes i 6 måneder  

 Man kan også hæve dem i "utide" så koster det er gebyr.

Personligt har jeg nu ikke udtømt mulighederne for at have penge stående rentefrit og med straksudbetaling uden gebyr endnu


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis