Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 130 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo glædeligt at du er tilfreds med din bank, og måden du har det ordnet på.
Sådan er vi jo heldigvis så forskellige, jeg kommer ikke til at bruge din løsning.

Jeg kommer til at skulle bruge en del af penge om et års tid, og kan i mellemtiden sagtens arrangere det så jeg ikke ender ud i negative renter...

Og tråden hedder jo også findes der banker uden negativ renter  

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-06-2021 22:20:12

Så har jeg også oprettet en konto hos Lunar, det gik utroligt nemt, Visa kortet kom efter 4-5 dage, man vælger selv koden på kortet, og kortet er klar til brug med det samme.

 ikke og glemme kunden har mulighed for virtuelt visa som virker i 1 time så udskiftes kort nummer så data ikke kan misbruges på nettet ved betaling 

Hvordan er jeres bank i forhold til kontanter?

Min er sådan her, men der er sikkert det samme i andre banker :

Jeg var væk hjemmefra og skulle med toget hjem. Jeg havde en 200 kr seddel. Jeg skulle bruge 100 kr til toget og 100 kr til min mobilregning.

I den by var der en fillial af min bank. Så gik derind. De tog da også imod de 200 kr kontant, og henviste til at jeg så kunne hæve 100 kr ude i automaten., da de jo ikke har kontanter som sådan.

Fint men de 200 kr bogføres først dagen efter jo?, så jeg var standet? Nej havde ikke andre penge !!!

Så jeg kørte på prutten hjem med togen, havde jeg fået en bøde havde jeg sendt den til banken !

Men ja Lunar ville jeg også se nærmere på.

Nu har jeg kun småpenge, så det giver næppe den store forskel, men når jeg inden for 10-20 år står til at arve millioner så skal jeg nok lige læse det med småt MEGET grundigt !
je_ns skrev den 13-06-2021 22:20:12

Så har jeg også oprettet en konto hos Lunar, det gik utroligt nemt, Visa kortet kom efter 4-5 dage, man vælger selv koden på kortet, og kortet er klar til brug med det samme.

 Fysisk kort eller elektronisk kort? Jeg spørger nemlig fordi at nu har jeg også fået oprettet en konto i Lunar bank, men i forbindelse med at bestille et fysisk kort - kommer jeg til kort. Der spørges nemlig om hvilken konto kortet skal tilknyttes?? ..menes det ens nuværende konto i sin gl. bank, eller menes det den nye konto i Lunar bank? Jeg kan pt. ikke komme videre i bestillingen førend det er afklaret - og lunar support er bestemt ikke den hurtigste knallert hvad ang. tilbagemeldinger og svar, har jeg fundet ud af. 

Annonce
Det må nødvendigvis være i Lunar. De kan ikke bare oprette et kort, som kan hæve i en anden bank.
Du er vel ikke kommet til at binde dig til en af deres dyre abonnementsordninger, hvor du får flere konti, så det er en af dem du skal vælge mellem?
Frank Chr. skrev den 16-06-2021 11:22:37

 Fysisk kort eller elektronisk kort? Jeg spørger nemlig fordi at nu har jeg også fået oprettet en konto i Lunar bank, men i forbindelse med at bestille et fysisk kort - kommer jeg til kort. Der spørges nemlig om hvilken konto kortet skal tilknyttes?? ..menes det ens nuværende konto i sin gl. bank, eller menes det den nye konto i Lunar bank? Jeg kan pt. ikke komme videre i bestillingen førend det er afklaret - og lunar support er bestemt ikke den hurtigste knallert hvad ang. tilbagemeldinger og svar, har jeg fundet ud af. 

Da jeg først havde oprettet kontoen, og overført lidt penge, bestilte jeg et fysisk kort, som så tilknyttes den konto man har i Lunar.
Jeg oprettede en ekstra konto, for at have det delt op, det koster 9 kr. om måneden det betaler jeg gerne.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Okay, tak for svar begge to   ..nej jeg har kun oprettet en alm. konto går jeg ud fra. 
je_ns skrev den 16-06-2021 12:02:54

Da jeg først havde oprettet kontoen, og overført lidt penge, bestilte jeg et fysisk kort, som så tilknyttes den konto man har i Lunar.
Jeg oprettede en ekstra konto, for at have det delt op, det koster 9 kr. om måneden det betaler jeg gerne.

Lunar giver 0,5 % i rente optil 50,000 på kontoen resten af året.
negativ rente tæller fra +250.000, beløbet fra 50-250.000 gir 0% i rente
Fra 250-750.000 betales negativ rente

 

jetdirect skrev den 16-06-2021 15:38:04

"..Fra 250-750.000 betales negativ rente.."
Hmm.. og hvad med beløb over 750.000   ..hvis man en dag skulle være så heldig og trække den helt store gevinst i lotteriet.

 

 

Der er yderligere 65 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis