Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 07-05-2021 12:19:25

 Jeg kommer lige til at tænke på, at hvad så hvis man mister sin smartphone (den bliver stjålet e.a.) Det er vel det samme som at miste sit fysiske dankort - eller..?

 Ja, men de udsteder også et fysisk kort.

Generelt vil jeg sige, at hvis man er aktiv smartphone-bruger i dag og og den ikke er sikret eller sikret dårligt, så har man gigantiske problemer, hvis man får den stjålet. 
Ja. de har alm. fysisk kort også. Det virtuelle kort er bare et supplement.

Mht. sikkerheden, så er det ikke anderledes end hvis man bruger mobilbank fra de andre (store) banker. Så man er ikke mere udsat med Lunars app.

Forhåbentligt har man både lås på mobilen og derudover skal der tastes en kode, når man åbner bank-app'en. Derudover antager jeg, at bankerne kan spærre adgangen fra en stjålet telefon på samme måde som Facebook, Google og andre har en mulighed for at "fjern-logge ud" en af enhed.


Mvh. AllanE
Frank Chr. skrev den 07-05-2021 12:19:25

 Jeg kommer lige til at tænke på, at hvad så hvis man mister sin smartphone (den bliver stjålet e.a.) Det er vel det samme som at miste sit fysiske dankort - eller..?

 Normalt har man opstarts kode og timeout kode på sin telefon og til netbanken er der også kode 

Helt enig med dig AllanE - jeg ser ikke nogen yderligere risiko med Lunar end ellers og ja, de kan selvfølgelig lukke for adgangen til app'en centralt. Folk er bare deres egne værste fjender hvad angår it-sikkerhed.
jetdirect skrev den 07-05-2021 14:56:57

 Normalt har man opstarts kode og timeout kode på sin telefon og til netbanken er der også kode 

 Jojo.. men mister man sin mobiltlf. med app´´en har man jo pludselig ikke adgang til sin Lunar-konto, med mindre man kan installere app´en på f.eks. sin bærbar.

Annonce
Ja altså, jeg har et fysisk Kode på mit  Electron kort. Men selv hvis min telefon blir stjålet (eller mistet), så skal du jo stadig have pinkoden, nøjagtigt som med et alm dankort, 3 forsøg eller det spærres.

Til gengældt har jeg oplevet problemer med min "alm bank" - at jeg skulle fx have akut en bærbar PC leveret til over 5000 kr, så ville en ikke gøre det (til trods for jeg havde dækning for 30.000 kr på kontoen. Var så heldig at jeg kunne ringe til min far og så får ham til at overføre dem, og jeg så efterfølgende overførte dem via netbanken, min bank har åbenbart en maks grænse på 5000,-, skide upraktisk.

Er nu også ved at være godt trætte af dem (sparekassen sjælland/fyn, så over vejer at have KUN Lunar.

MHT til hvad nu hvis Unibet går konkurs?, sådan er det jo med alle investesteringer, bare se under 2008, med bare eksempler, Roskilde bankj, og EBH bank og mange andre.

Men tror sgu ikke at Unibet går konkurs, for folk fylder millioner i dem hver eneste dag. Ellers havde de nok heller ikke råd til flere reklameblokke i TV, end selv Danske Spil har ?

Men nem måde af have penge "offshore" som SKAT ikke kan se ;) Jeg ved ikke om Malta er et decideret skattely, De burde måske heller være på Cayman islands ;)
Unibet er vist ikke omfattet af bank garantien på op 750.000 kr. så det foretagende vil jeg ikke røre ved med en ildtang.   
Nej, men, siger, bare at du ikke skal gøre kun i traditioneller banker.

Siger de max 100.000 stå spreder du dem bare ud over 100,000, og gerne uddenladkske 100.000.

Gør jeg i al f falt selv.

Jeg har ikk eså meget forstand op inverstering, men jeg kan de regne ud at 100.000 til miusrenter er dårlig GGG?
Så har Nykredit fra 01/07-2021 sænket grænsen til 100000 kr for negativ renter.

Så har lige smidt en ansøgning til Lunar bank
Der er grænsen stadig 250000 kr, og resten af 2021 0,5 % i possessiv rente, af de første 50000 kr resten af 2021.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 85 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis