Bobler i toilet

Hej,

Det bobler i lokummet!

Når vaskemaskinen tømmer sig ude på toilettet, bobler det i toilettet. Det siger også en "slurp" lyd, ovre i brusekabinen, når man trækker ud i toilettet.

Har det noget at gøre med alt det pokkers vand vi får i øjeblikket? Det med boblerne er kommet efter, at lydene kom i afløbet ved bruseren, når man trak ud i toilettet.

Der er krybekælder under, og der er ikke brud på nogen af rørene.

Jeg har en kvinde i huset - hår, produkter, lange bade med sæbe - og vi har lige overtaget det, fra hvor der boede to kvinder og to mænd. Mit bud er, at huset IKKE blev taget så godt om.

Hvad ville I gøre?

Mvh
Hej, Det bobler i lokummet! Når vaskemaskinen... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret svært at se hvor du befinder dig på grunden.
Det ligner mere et dæksel over stophane til vand. Men du bliver kun sikker ved at vippe den op,
Samlebrønden ligger syd for huset lige ud for toilet eller køkken sikkert 2 . 3 m fra huset. Der kan du også observere tilstanden.
Du finder den med en jernstang hvis du har plæne eller blomsterbed der. Stik stangen 30-50 cm ned flere steder og hvis du møder modstand kan det være dæksel. Flyt nedstik 10-20 cm i flere retninger og på den måde kan du finde kanten på dæksel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Et gæt og mit bedste bud.

Men for mig ser det ud til, at når den brønd ligger i fortovet, må det være kommunens.

Som jeg ser det, må du ha' kontakt til kommunens Tek. Forv. for at få afklaret hvad der er hvad, de må have nogle optegnelser ang. kloakken ved dit hus. (BBR)

Håber du får løst problemet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg fik dette specielle billeee tilsendt fra mobil. Er det den rød cirkel nede i venstre hjørne jeg skal finde? Det jeg har taget billede af ovenfor må være en af de blå udenfor min matrikel 
Den sidste tegning viser et helt andet hus end den første du viste.
Men ja det er den røde der er skelbrønd og derfra er det kommunens rør føring. De blå er regnvands ledning.
Uden for billede er der en rød firkant hvor øverste linje angiver data om kommunens brønd ude midt i vejen, dem kan du sikker se dæksel på. Øverste linje angiver brøndens type. Næste dækselkote og nederste bundkote. Det er kote som kan være højde i meter over havets overflade. Det kan du så ikke lige bruge til noget umiddelbart Men ser du dæksel og trækker det ene tal fra det andet får du dybden ned til bunden. ( Et eksempel ved regnvand 22,93 - 21,43 betyder så at denne er 1,50 m dyb.)
Din skelbrønd er så det samme i bunden.
Ved naboen hvor hans skelbrønd ligger så er din tilsyneladende på samme måde.

Den første var en jeg selv fandt, og den anden fandt hun for mig.
Annonce
Der burde mit dæksel være. Kan det virkelig passe, at man må lægge fliser ovenpå?
Det eneste andet er denne. Ellers er det kun fliser.
Den lille sekskantede er helt klar stophane til vand. Og ja der er meget ofte fliser hen over. Kan du ane et område når det er lyst  ( rundt ca. 80-90 cm ) hvor fliser ikke er sunket helt på samme måde som de andre så ligger brønden der under

Jeg har flået de fliser der på. Og hakker godt 15 Cannes med kobenet. Ud fra tegningen er det ca på hjørnet af garagen pg så 1 meter inde. Men jeg rammer ingenting 
Jeg tænker jeg fjerner alle fliser godt 1,5 meter inde imorgen, når det er lyst.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis