Bobler i toilet

Hej,

Det bobler i lokummet!

Når vaskemaskinen tømmer sig ude på toilettet, bobler det i toilettet. Det siger også en "slurp" lyd, ovre i brusekabinen, når man trækker ud i toilettet.

Har det noget at gøre med alt det pokkers vand vi får i øjeblikket? Det med boblerne er kommet efter, at lydene kom i afløbet ved bruseren, når man trak ud i toilettet.

Der er krybekælder under, og der er ikke brud på nogen af rørene.

Jeg har en kvinde i huset - hår, produkter, lange bade med sæbe - og vi har lige overtaget det, fra hvor der boede to kvinder og to mænd. Mit bud er, at huset IKKE blev taget så godt om.

Hvad ville I gøre?

Mvh
Hej, Det bobler i lokummet! Når vaskemaskinen... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville som sidste prøv, prøve at styrte et par spande vand i toilettet SAMTIDIG. Dette chock kan undertiden skyde en prop ud. Jeg har en sjælden gang lidt det samme problem, men nu har jeg fået lært Hustru at råbe vagt i gevær, når toilettet begynder at trække langsomt. Så stiller vi os med hver sin spand vand og styrter det hele ned i kummen samtidig. Så stiger vandene godt nok faretruende, men lige pludselig giver det los med megen gestalt, og problemet er løst.
Min teori er, at med de små skyl moderne lokummer giver, vil papiret lægge sig i røret og efterhånden danne en prop, som fanger mere og mere.
Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
ktm

kommer lige med svar: jeg bestilte en mand, som tog inspektion med TV stik. Samlebrønd var helt proppet, og han rensede den ud. Han fandt to brud: et på brønden og et på ledningen ind til det ene toilet. Derudover hakkede han også lige mit fiber kabel over i samme omgang. Det hele er meldt til forsikring nu. De fandt ENGANGSKLUDE, VATPINDE og VATRONDELLER i afløbet. Det var fandme irriterende. Ddt var både min egen kærestes vatpinde, men tidligere familie har åbenbart skidt højt og helligt på afløb. Manden sagde: brug MASSER af vand - toilet skyller kun 6 liter som skal transportere det 20 meter ud til skelbrønd. Så det var også et problem, men så bruger vi da bare mere vand :-)
i skal alle have en fornem tak for hjælpen. Det har været godt at kunne læse herinde og bruge det ude i praksis. Jeg afventer nu nyt fiber stik og forsikring hvad vi gør
I DK benytter vi 110 mm rør og de kan tage rigtig meget, men der er naturligvis grænser. Så skraldespand ved siden af toilet er et must.
I Brasilien og mange andre lande der benyttes 80 mm rør og her et det forbudt at smide toilet papir i kummen. Det skal i spanden ved siden af.
Det syes jeg til gengæld er " noget lort " så de gange jeg har været på de kanter ryger " første strøg " nu alligevel med i kummen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nu her dagene efter, er det begyndt at lugte på det ene badeværelse. Han spulede rørene og nu kommer der lugt af kloak op. Kan det virkelig passe? Jeg ringede til ham, og han mente at afløbene blot var blevet udtørret grundet spuling, men jeg har fyldt masser af vand i nu og den er stadig gal
Annonce
Prøv at tjek vandlåsen, nogle har en løs indsats, er det sådan en type kan indsatsen være trykket op pga. spulingen af rørene.
Du nævnte der var brud på rørene, et det repareret?

Vi prøver igen, i morgen --
Det lader til det er væk nu. Hev den op og vaskede igen. Rørene er ikke lavet endnu, da det skal gennem forsikring. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis